عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمه سلامت فومن آغاز شد/ساختمان بیمه سلامت لنگرود طی دوماه آینده بهره بردار ی می شود
عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمه سلامت فومن آغاز شد/ساختمان بیمه سلامت لنگرود طی دوماه آینده بهره بردار ی می شود
طی آیینی با حضور نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت ،فرماندارفومن ،مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان وجمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی ساخت ، ساختمان بیمه سلامت فومن آغاز شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: هزینه اجرای این پروژه ۷میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان است که از محل منابع در آمدهای سازمان بیمه سلامت  تامین و پرداخت خواهد شد و زمان اجرای این پروژه یک سال است.

وی اضافه کرد:طی دوماه آینده ساختمان ملکی بیمه سلامت شهرستان لنگرود نیز بهره برداری خواهدشد.

۵۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش 

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان به  بخشی از فعالیت‌های اداره کل اشاره کرد و گفت: یک میلیون ۴۴۳ هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش بیمه درمانی اداره کل بیمه سلامت استان قرار دارند که ۵۷ درصد از جمعیت گیلان را در بر می گیردو برای ارائه خدمات لازم به افراد تحت پوشش با ۱۷۵۵ موسسه ، پزشکان ، مراکز تصویربرداری ، آزمایشگاه،  فیزیوتراپی ،بیمارستان های دولتی و خصوصیبرای خدمت رسانی به بیمه شدگان بیمه سلامت  قرارداد منعقد شده است .

وی افزود :در طی یک سال گذشته افزون بر  هشت هزار و صد و بیست میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد بابت خدمات ارائه شده به بیمه شدگان بیمه سلامت پرداخت شده است.

بیماران خاص

وی اضافه کرد :در استان گیلان ۳۰۸۷ بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی ، هموفیلی ،ام اس ،دیالیز و پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ارائه خدمات تخصصی به بیماران خاص صددرصد رایگان است و طی یک سال گذشته بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال بابت هزینه های بیماران خاص در سطح استان گیلان به طرف های قرارداد پرداخت شده است .

وی در مورد پرداخت هزینه های بستری و سرپایی بیمه شدگان بیمه سلامت گفت:۹۰درصد هزینه های بستری  و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بیمه شدگان بیمه سلامت طبق تعرفه دولت پرداخت می شود .

چند کار بزرگ دولت و سازمان بیمه سلامت

وی به چند کار بزرگ دولت و سازمان بیمه سلامت در طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان که طی چند ماه گذشته آغاز شده است بر اساس این طرح  همه افراد سه دهک پایین درآمدی در سطح کشور شناسایی شدند و تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند و در استان گیلان نیز بر اساس این طرح افزون بر  ۳۴۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند .

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان یادآور شد : هیچ کس بهانه ای برای بیمه نشدن ندارد چرا؟ چون دولت و سازمان بیمه سلامت امکان پوشش بیمه‌ای را برای آحاد مردم فراهم آورده است  و سه دهک پایین به صورت رایگان و دهک های بعدی با پرداخت مشارکتی می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

درمان نابار وری

دکتر عاطف راد گفت:یکی دیگر از خدمات مهم تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی نابارور ی در سطح کشور است این کار در راستای سیاستهای جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حال انجام است.

وی افزود:  بر اساساین طرح ۹۰ درصد هزینه های درمان نابار وری توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و در همین راستا در استان گیلان نیز با بیمارستان الزهرا و مرکز ناباروری مهر قرارداد لازم منعقد شده است و بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند از خدمات لازم در این مراکز بهره مند شوند .

طرح دارویار

وی به اجراء طرح دارویار اشاره کرد و گفت: بر اساساین طرح در واقع یارانه مربوط به دارو از ابتدای زنجیره دارویی ، به انتهای زنجیره دارویی یعنی بیمه شده و مصرف کننده انتقال پیدا کرد و در طرح دارویار برای داروها ؛سهم بیمه شده ،بیمه و یارانه درنظرگرفته شده است که سهم بیمه شده و یارانه را به نوعی بیمه سلامت پرداخت می کند.

پرداختی اضافه نشده است

وی افزود :علی رغم تبلیغ معاندین با اجرای این طرح هیچگونه پرداختی اضافی از جیب مردم صورت نمی گیرد و در همین ارتباط در طی یک ماه گذشته با همکاری  دانشگاه علوم پزشکی افزون بر ۵۰۰ بازدید از داروخانه های استان انجام شده است و  برای برخورداری از این امکانات باید افراد بیمه  ونسخه داشته باشند  و بیمه شده  دارای نسخه هیچ پرداخت اضافی نسبت به قبل  نخواهد داشت در اجرای این طرح نه تنها هزینه‌های مردم اضافه نشده است بلکه ۳۶۶ قلم دار جدید هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی

این گزارش حاکی است در ادامه این آیین ،خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با ابراز قدردانی از  سلامت  سازمان بیمه سلامت و بیمه سلامت استان گیلان گفت: در شرایط حاضر ساخت یک ساختمان توسط دستگاه های دولتی به راحتی مقدور نیست وآغاز عملیات اجرایی ساختمان بیمه سلامت شهرستان فومن یک حرکت موثر و جهادی محسوب می شود که مردم شهرستان فومن از این اقدام خوب بیمه سلامت استان گیلان تشکر و قدردانی می کنند .

وی در بخشی دیگر به اجرای طرح های مختلف دولت سیزدهم برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم اشاره کرد وافزود:طرح بیمه سلامت همگانی رایگان،  اجرای طرح دارویار و دیگر مباحثی که  سازمان بیمه سلامت اجرایی کرده است از اهداف بسیار مهم دولت سیزدهم است تاهمه افراد واحادجامعه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان فومن

در ادامه این آیین موسی فکور  فرماندار شهرستان فومن نیز طی سخنانی خدمت بی شائبه مردم را عبادت خواند و گفت: باید از همه توان و داشته ها و توانمندی های خود بهره بگیریم  و خدمات مناسب و شایسته به مردم ارایه دهیم .

وی افزود:  برای دستیابی به توسعه و پیشرفت ، کشور در مسیر آرمانی خود قرار گرفته است  و هر روز شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف هستیم مانند خدماتی که یک سال اخیر در حوزه بیمه سلامت  ودیگر دستگاهها شاهد هستیم که همواره برای خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند .

امید به زندگی

وی اضافه کرد:  یکی از عوامل موثر در توسعه ، امید به زندگی است و از عوامل  مهم در امید به زندگی کاری است که عزیزان بیمه سلامت انجام می دهند.

وی در پایان با ابراز قدردانی از تلاشهای بیمه سلامت گفت: انتظار داریم که در راستای تداوم نگاه دولت، مجلس و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، خدمات شایسته به مردم با روند رو به رشد تداوم یابد.