ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت پیگیری شود
ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت پیگیری شود
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین– رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت در اسرع وقت توسط شهرداری رشت پیگیری و نتیجه به شورا اعلام شود.

 محمد حسین واثق کارگرنیا با ابراز گلایه از افزایش حضور سگ های بلاصاحب در سطح رشت اظهار کرد: این مسئله در کنار تمامی خطراتی که ممکن است برای شهروندان به همراه داشته باشد موجب هراس و نگرانی بانوان و کودکان شده است.

وی با تاکید به اینکه جمع آوری سگ های بلاصاحب جزو شرح وظایف سازمان پسماند شهرداری رشت افزود: موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحاب در رشت از دوران فعالیت شورای پنجم رشت مطرح شد اما متاسفانه تا کنون به سرانجام نرسیده است و روز به روز نیز شاهد افزایش حضور آنان در سطح معابر و محلات رشت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به حامل بودن برخی از این سگ ها به بعضی از بیماری های خطرناک اشاره کرد و گفت: خدای ناکرده در صورت حمله این سگ ها به شهروندان یقینا سلامت شهروند به مخاطره می افتد و انتظار داریم شهرداری رشت در اسرع وقت پیرامون رفع این مشکل اقدام نماید.

کارگرنیا با اشاره به ارسال نامه ای خطاب به سرپرست شهرداری رشت پیرامون موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت بیان کرد: در این راستا و به منظور جلوگیری از بروز معضلات بهداشتی ،اجتماعی و زیست محیطی ناشی از حضور سگ های ولگرد در رشت ، نامه ای در همین خصوص به سرپرست شهرداری رشت ابلاغ و تاکید شد، در اسرع وقت اقدامات لازم جهت زنده گيري و نگهداري در مكاني مناسب معمول و نتیجه را به شورای اسلامی گزارش نمايد.