روند نزولی نمودار رشد و توسعه ی پایدار شهر رشت
روند نزولی نمودار رشد و توسعه ی پایدار شهر رشت
مطبوعات و رسانه ها نقش به سزایی در توسعه ی شهر می توانند داشته باشند

به گزارش گیرا آنلاین مهندس فرزاد کرمی نائب رییس هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی استان گیلان اظهار داشت: با توجه به آیتم ها ی نموداری شهر رشت از گذشته تا به امروز ،متاسفانه نمودار رشد و توسعه ی  پایدار شهر رشت نه تنها صعودی نمی باشد بلکه روند نزولی نیز داشته است .

وی با بیان اینکه  امروزه مناطق حاشیه ای شهر رشت به جهت وسعت با افزایش  جمعیت روبرو است بیان کرد  با توجه به این که شهر رشت از حاشیه آن وسعت پیدا می کند باید برنامه ریزی مناسب برای حاشیه ی شهر در نظر گرفته شود.  

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گیلان خاطر نشان ساخت: شهر پایدار و دارای برنامه باید از نخبگان و متخصصین کاربلد استفاده کند تا بتوانند آینده نگری مناسب برای شهر داشته باشند . وی افزود : در درجه اول باید امنیت را در شهر برقرار ساخت. ساخت و ساز در زمین های نسقی به عنوان موضوعی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای مناسبی جهت رفع مشکلات در این زمینه ارائه شود.

وظیفه ی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت ارائه خدمات به شهروندان می باشد  .مشارکت شهروندان در بیان مشکلات شهری و ارائه راهکارها ، می تواند به شورا و شهرداری در این زمینه کمک بسیاری کند . شورای اسلامی شهر رشت باید یک برنامه ریزی ۴ ساله داشته باشد و داشتن یک اتاق فکر می تواند نقش موثری برای رسیدن به اهداف لازمه باشد .

مهندس کرمی افزود : هوشمند سازی برای شهرهای موجود در کشورهای در حال توسعه یکی از ملزومات و نیازهای اساسی می باشد که باعث ارائه خدمات سریع تر و سبب صرفه جویی در وقت  و زمان شهروندان می شود.

مدیر عامل شرکت عمران بنادژگیل در آخر  با بیان اینکه  مردم به رسانه ها و مطبوعات اعتماد دارند و آنان را همدم خود می دانند عنوان داشت : مطبوعات و رسانه ها نقش به سزایی در توسعه ی شهر می توانند داشته باشند. آنها مشکلات و معضلات شهر را رصد کرده و با انتقال آن می توانند به توسعه ی شهر کمک کنند.

از دیگر سوابق مهندس فرزاد کرمی می توان به نائب رییسی هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی استان گیلان ، عضو کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساختمان شورای فنی استان گیلان ، مدیر عامل شرکت عمرانی بنادژ گیل ، عضو سازمان نظام مهندسی استان گیلان ، رئیس هیات مدیره شرکت عمران راه آسیاب سر، عضو هیات حل اختلاف مالیاتی استان گیلان ، عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گیلان اشاره کرد. 

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی