رئیس شورای اسلامی شهر رشت : کم توجهی و سکوت پیرامون شخصیت ارزشمند میرزا کوچک جنگلی در گذشته/ پرداختن به اهداف نهضت جنگل در کتب درسی
رئیس شورای اسلامی شهر رشت : کم توجهی و سکوت پیرامون شخصیت ارزشمند میرزا کوچک جنگلی در گذشته/ پرداختن به اهداف نهضت جنگل در کتب درسی
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت

گیرا آنلاین-رئیس شورای اسلامی شهر رشت: پیرامون شخصیت ارزشمند و فراملی میرزا کوچک جنگلی در گذشته سکوت و کم توجهی هایی صورت گرفته است .

محمد حسین واثق کارگرنیا در بازدید از خانه تاریخی متعلق به میرزا کوچک خان واقع در محله استادسرای رشت اظهار کرد: روحاني شهيد يونس استادسرائي (میرزا کوچک خان) هویت مردم رشت و گیلان است و شناساندن چنین شخصیت های ارزشمندی یکی از وظایف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است که علیرغم سالها سکوت و کم توجهی پیرامون این شخصیت والا ، در یکصدمین سالروز شهادت این اسطوره بزرگ گیلان زمین برنامه های خوبی با همراهی صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه معرفی ابعاد مختلف شخصیت میرزا و اهداف نهضت جنگل نباید فقط منحصر به سالروز شهادت وی باشد افزود: میرزا یکی از داشته ها و افتخارات مردم رشت و گیلان است که نام مردمان این سرزمین با آن عجین شده است.

منتخب اول مردم رشت در شورای ششم به برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در برنامه های گرامیداشت یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان نسبت به برپایی نمایشگاه های مختلفی تحت عنوان اسناد نهضت جنگل، عکس میرزا و … اقدام شد که یقینا تاثیر فراوانی در شناساندن نهضت جنگل و سردار بزرگ میرزا کوچک خان به عامه مردم دارد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه باید بین نسل نوجوان و جوان جامعه و چنین شخصیت های ارزشمندی پیوست اجتماعی ایجاد شود بیان کرد: متاسفانه بین نسل نوجوان و جوان و شخصیت هایی همچون میرزا فاصله ایجاد شده است و باید با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این فاصله را حذف کنیم.

وی با تاکید به پرداختن چنین محتواهایی در کتب درسی دانش آموزان تصریح کرد: شناساندن شخصیت و اهداف والای میرزا کوچک خان نیازمند انجام برنامه های متعددی است و امیدوارم مسوولین مربوطه در این باره اهتمام بیشتری داشته باشند.