دفترچه کاغذی در هیچ یک از صندوق های بیمه سلامت چاپ نمی شود
دفترچه کاغذی در هیچ یک از صندوق های بیمه سلامت چاپ نمی شود
برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند

گیرا آنلاین- دکتر محمدی مدیر کل بیمه سلامت در نشست خبری گفت :به منظور اجرای دولت الکترونیک، سال جاری پروژه نسخه نویسی الکترونیک را با جدیت پیگیری می‌کنیم و چاپ تمامی دفترچه های بیمه سلامت از اول تیر ماه سال جاری متوقف می شود. براین اساس از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی، ابتدای خرداد ماه صندوق بیمه روستاییان وعشایر و از ابتدای تیر ماه نیز در سایر صندوق‌ها شامل کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان دفترچه‌های کاغذی چاپ نمی‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: صدوراولیه، تمدید و ابطال دفترچه‌های بیمه سلامت (کارکنان دولت، سایر اقشار، ایرانیان، بیمه همگانی سلامت و روستایی) مانند قبل در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد انجام می‌گیرد و فقط فرایند چاپ دفترچه متوقف شده است.

وی افزود با جایگزین شدن برنامه کاهش کاربرد دفترچه های بیمه به الکترونیکی و دسترسی آسانتر و سریعتر بیمه شدگان به خدمات درمانی ، نظام ارجاع ونسخه نویسی نیز بصورت الکترونیکی انجام می شود.

اولویت پرداخت مطالبات مراکزی که بصورت الکترونیکی نسخه نویسی انجام می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از تسویه مطالبات مراکزی که نسخ نویسی الکترونیکی تا پایان اردیبهشت سال جاری انجام داده اند خبر داد.

جمشید محمدی با تاکید بر استفاده پزشکان و مراکز درمانی از نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: مراکزی که بصورت الکترونیکی نسخه نویسی داشته باشند، در پرداخت مطالبات در اولویت قرار دارند.

محمدی با اشاره به اتصال ۱۰۰درصدی مراکز درمانی دولتی استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک گفت: در حال حاضر امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز دولتی فراهم شده و آموزش های لازم هم در این زمینه به کاربران داده شده است. وی افزود: بیش از ۸۷%از بیمارستانهای خصوصی استان نیز دراین طرح ملی فعال هستند.

بیش از ۸۸درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان، الکترونیکی نسخه می نویسند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: از مجموع ۸۵۵ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان ۷۵۸ نفر۶/۸۸ درصد طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کردند.

دکتر جمشید محمدی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سایر مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان عنوان کرد : از ۳۵۶ داروخانه طرف قرارداد نیز ۳۳۸ داروخانه ۹۵درصد دارای عملکرد الکترونیک هستند. وی بیان داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت استان شامل ۶۵ مرکزبوده که ۶۴ مرکز در خردادماه فعال بوده و از ۸۸ آزمایشگاه طرف قرارداد ۸۶آزمایشگاه درماه جاری فعال در اجرای این طرح بودند . وی افزود:از ۳۵ بیمارستان طرف قرارداد دراستان ۳۴ بیمارستان فعال می باشد مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و تنها با ارائه کد ملی خود هویت و پوشش بیمه‌ ای اش تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری دریافت و جایگزین دفترچه می شود.وی با بیان اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از طرح های مهم بیمه سلامت است، یادآور شد: طرح کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مطب ها و مراکز طرف قرارداد در کمک به ارایه خدمات بهتر و آسان تر به بیمه شدگان نقش مهمی دارد

دکتر محمدی با اعلام این خبر گفت: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیتهای اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای،امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ وریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده وقابلیت مشاهده اعضای خانوار راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: برای دسترسی به سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند

وی در پایان یادر آور شد با راه اندازی سامانه مکانیزه رسیدگی وپاسخگویی به شکایات ذینفعان به آدرس shekayat.ihio.gov.ir بیمه شدگان عزیز می توانند با ثبت شکایت در این سامانه در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایند.

هم اکنون یک هزار و ۶۱۷ مرکز از جمله مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه و مراکز درمانی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.
بر اساس آخرین آمار؛ یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۳۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند.