درآمد حاصله از پارک حاشیه ای برای ایجاد پارکینگ هزینه می شود/ اجرای خط ویژه در رشت فراموش شد/ نگاه حمایتی به رانندگان تاکسی در رشت
درآمد حاصله از پارک حاشیه ای برای ایجاد پارکینگ هزینه می شود/ اجرای خط ویژه در رشت فراموش شد/ نگاه حمایتی به رانندگان تاکسی در رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین_ رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: بر اساس مصوبه شورای ششم رشت ، درآمد حاصله از ایجاد پارک حاشیه ای قرار است به منظور احداث پارکینگ در سطح رشت هزینه شود.

 محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با جمعی از رانندگان تاکسی رشت با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی از اقشار زحمتکش و کم درآمد جامعه هستند اظهار کرد: رانندگان وسایط نقلیه و در راس آنان رانندگان تاکسی به نوعی هویت و شناسنامه هر شهر محسوب می شوند و بهترین معرف شخصیت و فرهنگ شهر برای گردشگران هستند.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی به نحوی ویترین یک شهر هستند افزود: یقینا اولین برخورد با یک گردشگر تاثیر فراوانی پیرامون زاویه دید وی نسبت به محیط شهر ، فرهنگ و بسیاری دیگر از مباحث شهری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به گلایه برخی از رانندگان تاکسی پیرامون فقدان جای پارک مناسب در سطح رشت تصریح کرد: غالبا کارکنان ادارات و برخی از افرادی که در وانت و …نسبت به فروش اقلام و کالاهایی اقدام می کنند در ساعات اولیه روز بسیاری از مکان های پارک خودرو در سطح رشت را در اختیار خود قرار می گیرند و این عادلانه نیست و با اجرای پارک حاشیه ای در رشت استفاده صحیح از فرصت های پارک خودرو برای همگان فراهم می شود.

کارگرنیا با بیان اینکه برخی از افراد از ابتدای روز خودروی خود را در گوشه ای از خیابان پارک کرده و تا ساعات پایانی شب نیز در همان محل خودروهایشان را پارک می کنند افزود: شورای ششم رشت در تلاش است تا با اجرای پارک حاشیه ای در سطح رشت ، در این باره عادلانه تر رفتار شود.

وی به پرداخت مبالغی بابت استفاده از پارک حاشیه ای در رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح چنانچه خودرویی بیش از نیم ساعت در مکان های مشخص شده پارک کند باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند. بر اساس مصوبه شورای شهر رشت این مبالغ دریافتی در حسابی مشخص به منظور ایجاد پارکینگ در سطح رشت نگهداری می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای مسیرهای ویژه برای تردد وسایط نقلیه در رشت بیان کرد: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت که مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را به همراه دارد ، مصوبه ای مبنی بر ایجاد مسیرهای ویژه در نظر گرفته شد که بر این اساس در دوران فعالیت شورای چهارم رشت یک بخش از آن مسیر ویژه در خیابان امام به مبلغ بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شد .

کارگرنیا با بیان اینکه بی توجهی شهرداری در تامین اتوبوس به مسیر ویژه موجب جمع آوری آن در رشت شد تصریح کرد: قرار بود در مرحله دوم از مسیر صیقلان تا زرجوب و زرجوب تا میدان شهدا طرح ویژه اجرایی شود. متاسفانه تاکنون آقدام عملی صورت نگرفته است.