توسعه اماکن فرهنگی، ورزشی در همه محلات شهر رشت/بهره گیری از ظرفیت هنرمندان بومی در شهر رشت
توسعه اماکن فرهنگی، ورزشی در همه محلات شهر رشت/بهره گیری از ظرفیت هنرمندان بومی در شهر رشت
لزوم ورود افراد متخصص و توانمند به پارلمان شورای شهر

گیرا آنلاین– صبح امروز نشست،خبری هادی اسماعیلی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت با اصحاب رسانه برگزار شد.

هادی اسماعیلی،در این نشست با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر با هدف پیشبرد برنامه‌های اجتماعی‏، فرهنگی ،اقتصادی‏ و عمرانی شکل گرفته، بر لزوم ورود افراد متخصص و کارشناس در پارلمان شورا تاکید کرد وگفت:با توجه به نقش نظارتی شوراها در قبال شهرداری‌ها و تصویب برنامه‌های جامع مدیریت شهری و نظارت بر حسن اجرای آنها از سوی اعضای شورای شهر، حضور افراد دارای تخصص و صلاحیت در شورا کمک بسیاری به موفقیت برنامه‌ها و اهداف پیش رو برای عمران و آبادانی شهر می‌کند.

اسماعیلی در ادامه یادآور شد: شهر رشت یک شهر فرهنگی است ولی تاکنون هیچ اقدام چشمگیری برای استفاده از ظرفیت های گردشگری و فرهنگی آن نشده است. متاسفانه در کلانشهر رشت،برخی از مردم در محلات شهر رشت فقط توقع یک روکش ساده آسفالت از شهرداری دارند.

وی با بیان لزوم تدوین برنامه بلند مدت برای مجموعه مدیریت شهری افزود:مدیریت شهر با برنامه مقطعی و کوتاه مدت به موفقیت نمی رسد چرا که اگر بدون برنامه‌ریزی، تدبیر و مشارکت خرد جمعی عمل کنیم شهر به شدت دچار مشکل و پسرفت می‌شود.

این کارشناس علوم سیاسی با تاکید از
دوری کردن از شعارهای پوپولیستی و ویترنی
در ادامه تصریح کرد:حضور افراد متخصص، کارآمد و متعهد در عرصه مدیریت شهری می‌تواند باعث تسریع در روند توسعه پایدار در شهرها شده و این امر با حضور افراد شایسته که توسط شهروندان انتخاب می‌شوند رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری شوراها در جهت توسعه شهری به عنوان پارلمان‌های محلی بسیار حائز اهمیت است،اظهار کرد: قطعا کسانی که وارد شورا می‌شوند اگر معضلات شهر را به خوبی بشناسند و نیازهای شهر را بدانند مسیر توسعه شهر صحیح تر و سریع تر خواهد بود،زیرا دود سهم خواهی برخی در چشم مردم می رود.

هادی اسماعیلی، با توجه به ضرورت توزیع عادلانه امکانات در محلات مختلف شهر رشت گفت:نمایندگان مردم در شوراها وظیفه دارند از نیازها و اولویت‌های محلات شهر به ویژه مناطق حاشیه ای و کم برخوردار مطلع باشند و در حوزه وظایف قانونی خود به انتظارات مردم پاسخ دهند. چطور می شود که اعضای شورا در طول ۴ سال یکبار به محلات حاشیه ای شهر سر نمی زنند و از مشکلات مردم مطلع نیستند.

وی با تاکید بر ارتباط دوجانبه با اصحاب رسانه و مردم گفت:در صورت انتخاب بنده و حضور در پارلمان شورا یک خط شماره تلفن اختصاصی را برای ارتباط مستقیم با خبرنگاران قرار خواهم داد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت که در کارنامه هنری وی کارگردانی سینما نیز به چشم می خورد، ضمن اعلام حمایت از گروه‌های هنری در شهر رشت گفت: تعیین ساز و کار مشخص بر اساس شاخص‌های مهم فرهنگی در جهت حمایت قانونی از هنرمندان و گروه های هنری یکی از دغدغه های مهم من در صورت ورود به شورا در حوزه فرهنگی است.

وی با تاکید بر پتانسیل فرهنگی و هنری شهر رشت، بر لزوم‌رشد و بالندگی هنرمندان و اهمیت دادن به نیازها و خواسته های آن ها تاکید کرد و گفت: هنرمندان سرمایه اجتماعی شهر هستند و
ما باید با اعتماد، مشارکت و همراهی هنرمندان شهر در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری از ظرفیت آن ها بهره مند شویم.همچنین باید با قراردادن سردیس‌های مناسب در معابر شهر رشت و برگزاری مراسم ،یادواره و بزرگداشت چهره های نخبه و ماندگار در حافظه تاریخی و هویت فرهنگی شهرمان، آثار جاودانه ایی ثبت و ماندگار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر نماهای فرسوده شهر باید بازسازی شوند،افزود: زیباسازی محیط شهری با استفاده از رنگ و نور و با بهره مندی از هنرمندان بومی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد،زیرا با این گونه اقدامات تعلق خاطر شهروندان نسبت به بناها و محلات تاریخی و قدیمی افزایش می یابد.

هادی اسماعیلی، با اشاره رویش فقر فرهنگی در شهر رشت به اهمیت ایجاد فضاهای فرهنگی در محلات اشاره کرد و گفت: ایجاد فرهنگسراها در محلات به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگسراها خود به نوعی معرف یک سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و آموزشی کوچک در محلات هستند، افزود: تامین زیرساخت یکی از مشکلات اساسی در زمینه توسعه مباحث فرهنگی است و ما باید با توجه به نیاز های محله با همفکری مردم و برای این مساله برنامه ریزی کنیم