تهدید ِ سلامت و بهداشت زنان و گرانی ِ نیاز ‍ِ  ماهانه ی بانوان
تهدید ِ سلامت و بهداشت زنان و گرانی ِ نیاز ‍ِ  ماهانه ی بانوان
کالای بهداشتی واساسی که هرماه بانوان کشور به آن نیاز دارند

گیرا آنلاین-✍نوشین میربلوک – این روزها در محتوای ِ هر خبر وگزارشی از گرانی و افزایش سرسام آور قیمت ها خوانده ایم و حتی گران شدن پفک و چوب شور که شاید تاامروز هرگز جز کالای اساسی و جز خرید روز مره در سبد مصرفی خانواده نبودند.

دراین بحران اقتصادی که این روزها جز مهمترین دغدغه های خانواده های ایرانی است،در کنار مسکن ، خوراک و پوشاک ،لوازم بهداشتی مختص زنان نیز از سیر صعودی افزایش قیمت درامان نبوده و برخی از انواع نوارها ی بهداشتی تا شش برابر افزایش قیمت داشتند

این افزایش قیمت بی شک موجب رنج مضاعف زنان است بخصوص زنان سرپرست خانواری که درکنار معیشت خانواده باید برای جزئی ترین نیاز ماهانه خود مبلغ گزافی هزینه پرداخت کنند .

کالای بهداشتی واساسی که هرماه بانوان کشور به آن نیاز دارند ،گرانی و کمیابی محصولات قاعدگی، سلامت و کیفیت زندگی زنان فقیر را در مناطق محروم بیشتر به خطر می‌اندازد و فقر پریود را گسترده‌تر می‌کند.

گرانی پد های بهداشتی ، یعنی عدم دسترسی دختران و زنان در تامین محصولات بهداشتی قاعدگی وتهدید بزرگی برای سلامتی زنان محسوب میشود.

این کاستی در زندگی روزمره و سبد کالای زنان و دختران جامعه اخلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود دختران از تحصیل باز بمانند ویا زنان از کار و حضور در جامعه محروم شوند .

پرداختن به موضوع سلامت و بهداشت بانوان تابو شکنی نیست و از رسانه ها که در پوشش اخبار مربوط به بانوان و مشکلات و چالش های روزمره آنها نیز انتظار بیشتری میرود.