تزریق ۷۷۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت / واکسینه شدن ۵۶ درصد دانش‌آموزان
تزریق ۷۷۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت / واکسینه شدن ۵۶ درصد دانش‌آموزان
اخبار گیلان
گیرا آنلاین_ فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون مجموعا ۷۷۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده، گفت: تا به امروز نزدیک به ۳۷۰۰۰ نفر دانش‌آموز تزریق واکسن را در سطح شهرستان داشته‌اند که با توجه به آمار بالا در این رابطه تاکنون ۵۶ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کرونا «سرعت واکسیناسیون» و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» دو بال پرواز آرامش و سلامت جامعه هستند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با واکسیناسیون باید انجام گیرد، افزود: آمارها نشان داده با توجه به اینکه واکسیناسیون به طور منظم در حال انجام است، در جایی اگر رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی را نداشته باشیم، مجدد شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود؛ عادی انگاری بلای جان جامعه است و مشکلاتی را فراهم می‌کند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه افزایش بیماران مبتلا و تعداد فوتی‌ها خود نگران کننده است، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد باید تلاش کنیم تا مراکز آموزشی، دانشگاهی و آموزشگاهی را فعال کنیم لذا باید اطمینان خاطر را در خانواده‌ها ایجاد کنیم و این اعتماد سازی از زبان اهل فن و پزشکان ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنان در شهرستان رشت علی رغم گستردگی۷۰ پایگاه تزریق واکسن داریم ولی باز نسبت به استان در جایگاه پایین‌تری در تزریق واکسن قرار داریم، در این رابطه باید شرایطی را فراهم کنیم تا واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام گیرد.

فتح‌اللهی در خصوص وضعیت پایگاه‌های تزریق واکسن شبانه روزی و خودرویی، ادامه داد: شرایط آب و هوایی گیلان در این فصل به گونه‌ای است که میطلبد مراکز خودرویی را کم کنیم و به تعداد مراکزی که از شرایط مناسبی برخوردارند بیافزاییم.

فرماندار شهرستان رشت اضافه کرد: استقبال خوبی از پایگاه واکسیناسیون شبانه در شهرستان شده و در این پایگاه بیش از ۳۰۰۰ دز واکسن در طول شبانه روز تزریق می‌شود، با توجه به این استقبال در تلاشیم یکی از پایگاه‌های واکسیناسیون تجمیعی خود را در شیفت عصر فعال کنیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: کل دانش آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت، تعداد ۶۵ هزار و ۵۱۳ نفر است که از این تعداد تا به امروز نزدیک به ۳۷۰۰۰ نفر دانش‌آموز تزریق واکسن را در سطح شهرستان داشته‌اند که با توجه به آمار بالا در این رابطه تاکنون ۵۶ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: هفته گذشته با همکاری اداره بهداشت شهرستان و آموزش و پرورش طرح ضربتی واکسیناسیون انجام پذیرفت و مراکز واکسیناسیونی که تزریق واکسن سینوفارم را دارند، پذیرای دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان هستند.

فتح اللهی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۵ درصد رسیده، گفت: به نسبت به هفته گذشته کاهش رعایت پروتکل‌ها داشته‌ایم و قطعا عادی انگاری‌های دوباره، مشکلات فراوانی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت اضافه کرد: در آمار بستری‌ها از تعداد ۲۲۰ بستری هفته گذشته به تعداد ۱۸۳ بستری در امروز رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۱۷ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: با توجه به نزدیک بودن تزریق دز دوم واکسن در روزهای آتی، از مردم تقاضا می‌شود صرفا با پیامک‌های ارسالی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا شاهد بی نظمی در مراکز نباشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون مجموعا ۷۷۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده، گفت: از این تعداد ۵۸۰ هزار دز اول و ۱۹۰ هزار دز دوم می‌باشد. در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۷۵ درصدی دز یک و ۲۵ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به تزریق واکسن دز دوم برکت در هفته گذشته، تقریبا تمامی افرادی که منتظر تزریق دز دوم این واکسن بودند، واکسینه شده‌اند و این مشکل هم در سطح شهرستان حل شده است. تا تامین واکسن مورد نیاز برکت، تزریق دز یک این واکسن در دستورکار نیست، اقدامات در این خصوص با برنامه پیش خواهد رفت تا دچار مشکل در تزریق دز دوم این واکسن نشیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت تصریح کرد: در هفته گذشته تعداد ۲۷۲۵ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد  ۱۴۲ اخطار  و تعداد ۱۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آنان، خاطرنشان کرد: سبزپوشان نیروی انتظامی هم با تامین نظم و امنیت به نوعی سلامت جامعه را رقم می‌زنند و اکنون شبانه روز در کنار کادر درمان برای سرعت و نظم بخشیدن به روند واکسیناسیون در تلاش هستند.