به همت شورای اسلامي شهر رشت ، مراسم تجلیل از معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی برگزار شد
به همت شورای اسلامي شهر رشت ، مراسم تجلیل از معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی برگزار شد
به همت شورای اسلامي شهر رشت، مراسم تجلیل از معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی در مجتمع خاتم الانبیا (ص) و با حضور پُر شور معلمین غیر انتفاعی برگزار شد.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامي شهر رشت، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامي شهر رشت در مراسم گرامیداشت هفته معلم که به همت شورای شهر رشت و با حضور معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم از مسیر قانونی مشکلات معلمین غیر انتفاعی‌ برطرف شود و در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار معلم غیر انتفاعی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه در قوانین بالا دستی معلمین غیر انتفاعی از جایگاه برخوردارند افزود: بخش وسیعی از زحمات آموزش کشور بر دوش معلمین غیر انتفاعی هستیم .

وی با اشاره به اینکه مردم در آموزش مشارکت دارند بیان کرد : انتظار داشتم در مراسم امروز شاهد حضور مدیران آموزش و پرورش باشیم و یقینا این معلمین سهم بسزایی در حوزه آموزشی شهر و استان ما بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته آموزش و پرورش درگیر مشکلات معلمین حق التدریسی بود تصریح کرد: در آن سال‌ها با مصوبه ای که مجلس تصویب کرد ، این معلمین تبدیل وضعیت شدند و همچنین در حوزه نهضت سواد آموزی نیز ، قانونی توسط مجلس شورای اسلامی مبنی بر به کار گیری معلمین شاغل در نهضت سواد آموزی مصوب شد.

شفیعی با بیان اینکه در حوزه مشکلات مدارس غیر انتفاعی دو اتفاق می تواند رقم بخورد افزود: در برخی از مدارس غیر انتفاعی شاهد پرداخت حقوق ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به این معلمین هستیم که واقعا تاسف برانگیز است و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توان در حوزه پرداخت حقوق به معلمین غیر انتفاعی قانونی عادلانه مصوب شود.

وی به ارائه کارت حمایتی از معلمین غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت : معلمین غیر انتفاعی در زمان ارائه کارت معرفی باید از خدمات یکسان همچون معلمین دولتی بهره مند شوند .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه خداوند نخستین معلم بشر است بیان کرد: معلمی شغل انبیا است و تجمعات و اعتراضات غیر منطقی مشکلی را برطرف نمی کند.

رئیس صنف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مراسم امروز ، نمایندگان بیش از هشت هزار معلمین شاغل در مدارس گیلان حضور دارند که با وجود کار برابر و تلاش مضاعف پس از گذشت سی سال ، همچنان از حقوق مساوی برخوردار نیستند .

لیلا ابراهیمی با بیان اینکه معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان با میانگین حقوق ماهیانه یک میلیون تومان به صورت تمام وقت دانش آموزان این سرزمین را آموزش می دهند افزود: این معلمین با وجود تمام بی توجهی ها عشق و دانش را برای دانش آموزان مشق می کنند.

وی به سخن مقام معظم رهبری پیرامون عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: آمارهای کنکور نشان می دهد بسیاری از نخبگان این سرزمین توسط معلمین غیر انتفاعی آموزش می بینند و برخی از مسئولین به جای چشم بستن به روی توانایی های معلمین غیر انتفاعی بهتر است با توجه به سخن رهبر انقلاب ، عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار داده و آنان را وارد سیستم آموزشی دولتی کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سالهاست صورت همکارانم مورد سیلی بی توجهی برخی از مسئولین و مصوبات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، گفت: مهر بی‌مهری را در مجلس وقت با بی‌توجهی به گروه غیرانتفاعی‌ها در تعیین تکلیف معلمان نشان دادند اما پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد تا معلمین غیر انتفاعی به حقوق خود برسند.

رئیس صنف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان با بیان اینکه گیلان ، استان اولین ها است افزود: پرچم مطالبه گری احقاق حقوق معلمین غیر انتفاعی سراسر کشور را از گیلانیان بلند کردند و بارها شاهد بی‌مهری های فراوان بودیم اما با تمام بی مهری ها کوتاه نخواهیم آمد.

وی به دستور معاون وزیر پیرامون بهره‌مندی از امکانات رفاهی معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی برابر با همکاران رسمی اشاره کرد و افزود: در شرایطی از پرداخت حقوق ماهیانه یک میلیون تومان به معلمان غیر انتفاعی سخن می گویم که در سیستم آموزش و پرورش حقوق ماهیانه معلمین غیر انتفاعی پنج میلیون تومان ثبت می شود.

وی با بیان اینکه در مراسم امروز گوشه ای از دغدغه های معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی بیان شد تصریح کرد: هنوز در پشت درب های مجلس شورای اسلامی ، چشم انتطار وعده هایی هستیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون حقوق معلمان غیر انتفاعی داده‌اند.

ابراهیمی به عدم پوشش بیمه این معلمین افزود : در شرایطی ماهیانه یک میلیون تومان دریافتی معلمین است که در سال جدید باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت کنند.

رفع تبعیض از حوزه آموزش

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: از ابتکار خوب شورای اسلامي شهر رشت و صنف معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان در راستای برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می کنم .

جبار کوچکی نژاد به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از فرهنگیان اشاره کرد و گعت: سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار برای همه ما فصل الخطاب است و یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار این بود که اگر می خواهید در آینده جامعه ایده آل داشته باشیم ، باید در حوزه آموزش و پرورش به درستی عمل کنیم .

وی با بیان اینکه به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس پیگیر مطالب و مسائل فراوانی پیرامون حوزه آموزش و پرورش بوده و هستم افزود: بنده معتقدم نگاه به حوزه آموزش و پرورش باید نگاهی یکسان باشد و اکثریت موسسین این مدارس از قشر پُر تلاش و بازنشسته فرهنگیان هستند .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از عدم حضور مدیران آموزش و پرورش در مراسم امروز تصریح کرد: انتظار داریم مدیران آموزش و پرورش در مراسم این چنینی حضور داشته باشند و حمایت کنند .

کوچکی نژاد به برخی از نگاه های غلط در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت : متاسفانه همین نگاه های ناصحیح با هدف مقابله با مدارس غیر انتفاعی به فعالیت انواع دیگری از آموزش انجامیده است.

وی با تاکید به اینکه افتخار می کنم که معلم هستم افزود: در نظر سنجی هایی که انجام شده است معلمین در صدر اعتماد در بین مردم قرار گرفته اند و زمانی که شهید رجایی و باهنر به عنوان دو چهره فرهنگی در راس امور بودند ، شاهد خدمات ارزنده ای بودیم .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه مدارس غیر انتفاعی بار سنگینی از روی دوش دولت برمی‌دارند بیان کرد: ما هر جایی که در قانونگذاری روزنه ای باز باشد ، در راستای رفع تبعیض از حوزه آموزش گام برمی داریم .

کوچکی نژاد به تذکر دیروز در صحن مجلس نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم وزرا مدافع قانون باشند .

وی با تاکید به پرداخت قانونی حق و حقوق معلمین شاغل در مدارس غیرانتفاعی افزود: متاسفانه شاهد پرداخت مبالغ ناچیز سیصد هزار تومان به معلمین غیر انتفاعی هستیم و انتظار داریم آموزش و پرورش کمبود معلم را با استفاده از حوزه معلمین غیر انتفاعی برطرف کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح ها و لوایح را دائما با هدف رفع مشکل معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی در دست بررسی داریم بیان کرد: امیدواریم اقدامات خوبی به زودی در این حوزه رقم بخورد.

جذب معلمین غیر انتفاعی از طریق آزمون داخلی

یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تربیت شهید حسین فهمیده توسط معلمین اظهار کرد: معلمین در تربیت امثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی نقش بسیار مهمی داشتند.

محمد رضا احمدی با قدردانی از نگاه ویژه شورای شهر رشت به حوزه معلمین غیر انتفاعی افزود: جلسات متعددی تا کنون پیرامون مشکلات معلمین غیر انتفاعی گیلان برگزار کرده ایم و معلمین غیر انتفاعی در حوزه آموزش تلاش های فراوانی انجام می دهند و حتی در روزهای شیوع کرونا نیز با حداقل حقوق دریافتی به آموزش فرزندان این آب و خاک مشغول بودند.

وی با تاکید به اینکه معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان با امید تبدیل وضعیت اشتغال تا کنون ایستادگی کرده اند بیان کرد: معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی به لحاظ سطح علمی ، آموزشی و غیره بسیار کارآمد هستند و نمایندگان مجلس باید زبان گویای مشکلات این قشر باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصویب تحت پوشش بیمه قرار دادن معلمین غیر انتفاعی افزود: پرداخت حق و حقوق قانونی معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان ، یکی دیگر از مصوبات است و چنانچه موسسات و مراکز آموزشی غیر انتفاعی نسبت به این موضوع بی توجه باشند ، مجوز فعالیت آن مراکز را باطل می کنیم.

احمدی با تاکید به تعیین تکلیف معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان تصریح کرد: مسئولین وزارت آموزش و پرورش را مجاب کرده ایم تا راه های جذب معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی بر اساس آزمون داخلی اجرایی شود و این موضوع طی یک یا دو ماه آینده به صحن مجلس ارسال می شود و ان شاا با رای خوبی تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه از مؤسساتی که از معلمینشان حمایت کنند ما نیز حمایت می کنیم گفت : بهداشت جسمی و روان مردم برایم بسیار حائز اهمیت است و امروزه شاهد مشکلات فراوانی در حوزه سراوان هستیم و ان شاا در پایان سال ۱۴۰۱ قرار است با حمایت دولت ، سراوان به طبیعت بازگردد و هفته گذشته نیز تیم مستند ساز مجلس وارد سراوان شد و در هر خانه ای که ورود کردیم تعدادی بیماران صعب العلاج ، پوستی و غیره را مشاهده کردیم که تاسف برانگیز است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه برای رفع مشکلات سراوان باید پای کار باشیم افزود: برای رفع دغدغه های مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم اظهار کرد : معلمین غیر انتفاعی زحمات زیادی در حوزه آموزش متحمل می شوند و برای حوزه آموزش و پرورش که در این مراسم حضور پیدا نکردند واقعا متاسفم و بنده در برابر جایگاه والای این معلمین ارزشمند سر تعظیم فرود می آورم.

در این مراسم از تعدادی از معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی که در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری و …موفق به کسب عناوین و جوایز ارزنده از میادین ملی و بین المللی شده بودند تجلیل شد