برگزاری جشن های دهه کرامت در ۲۴۰ بقعه گیلان
برگزاری جشن های دهه کرامت در ۲۴۰ بقعه گیلان
از انجائیکه برای عموم مردم امکان حضور در جشن های دهه کرامت در بقاع متبرکه وجود ندارد کاروان شادی با نام شمیم کرامت در دهه کرامت به ویژه در سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام) راه اندازی می‌شود.

گیرا آنلاین- معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ویژه برنامه ها و جشن‌های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سجاد کاظمی پور گفت: ویژه برنامه ها و جشن‌های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به شعار محوری دهه کرامت امسال « خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت» اشاره و اظهار کرد: سازمان اوقاف و بقاع متبرکه از ابتدای شیوع کرونا در کنار مدافعان سلامت در سنگر مبارزه با این ویروس منحوس حضور داشته و دارند.
وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی، کمک مومنانه و جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

کاظمی پور افزود: ویژه برنامه های جشنهای مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیه) تا ولادت امام رضا( علیه السلام) از اول لغایت یازدهم ذی القعده مصادف با ۲۲ خرداد لغایت ۱ تیرماه ۱۴۰۰ در بقاع متبرکه دارای صحن و فضای روباز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در شب یا روز پنجم ذی القعده، چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ در هر شهرستان در یک بقعه شاخص برگزار می شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: از انجائیکه برای عموم مردم امکان حضور در جشن های دهه کرامت در بقاع متبرکه وجود ندارد کاروان شادی با نام شمیم کرامت در دهه کرامت به ویژه در سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام) راه اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: در دهه کرامت امسال نیز خدام آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف گیلان حضور خواهند داشت و از ظرفیت این خدام در برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش بزرگداشت امامزادگان‌علیهم‌السلام در روز ملی امامزادگان و در بقاع شاخص استفاده خواهد شد.
کاظمی پور گفت: مراکز افق بقاع متبرکه شاخص با بهره گری از مداحان برجسته استان و شهرستان ها و تهیه برنامه فرهنگی و مذهبی و انتشار آن از طریق فضای مجازی اقدام خواهند کرد.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: تجلیل از هیئت امنا، خادمین و خیرین بقعه‌ساز، تجلیل از مدافعین حرم، جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های بقاع متبرکه در این دهه است.