بدبینی نسبت به کمپ ها در استان وجود دارد
بدبینی نسبت به کمپ ها در استان وجود دارد
همایش تجلیل از بهبودیافتگان مراکز بهبودی اقامتی

گیرا آنلاین– صبح امروز همایش تجلیل از بهبودیافتگان مراکز بهبودی اقامتی با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش شهید فیاض بخش برگزار شد

دکتر حسین نحوی نژاد در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به همه ی مسئولان و حاضرین در جلسه عنوان داشت :بنده اعتقاد دارم که هیچ چیزی حریف اراده ی پولادین انسان نمی تواند شود و انسان اگر اراده کند با ظرفیت بالایی که دارد می تواند خودش را از دام آسیب ها و مشکلات نجات دهد .

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از کارکرد همه ی مراکز اقامتی و سرپایی و کسانی که این مراکز را نگهداری می کنند به نمایندگان این مراکز هشدار دادند  که به شدت دادستانی از عملکرد طرح های این مراکز ناراضی می باشد .

وی اظهار کرد : یکی از مشکلاتی که در مورد کمپ ها مطرح است نبود برنامه های کافی در جهت آموزش صحیح افراد می باشد. 

 چیزی که امروزه  در ذهن ها وجود دارد این است که همه ی کمپ ها یا مراکز اقامتی ما در واقع  همان اتاق فیزیک هست در ابعاد بزرگ تر. یعنی افراد فقط مراقبت و نگهداری میشوند تا از لحاظ جسمی گرسنه نباشند و لباس و لوازم سرمایشی و گرمایشی داشته باشند و در این مابین بدن آنها سم زدایی شود .

دکتر نحوی نژاد از دیگر مشکلات موجود در این مراکز را چنین بیان داشت :در بعضی از این مراکز دیده شده که  افراد زیر سن قانونی یعنی زیر ۱۸ سال نگهداری میشوند و یا تفکیک موقعیت برای افراد در نظر گرفته نشده است .به عنوان مثال فردی که خیلی آسیب دیده نیست و یک یا دو بار مصرف مواد داشته است در کنار کسانی با تجربه های بسیار بالا پذیرش شده است .

همچنین هیچگونه کار آموزشی و برنامه ی مفیدی برای زندگی افراد در یک ماه یا پونزده روزی که در آنجا هستند وجود ندارد .

وی افزود: بنده در ابتدا از خودم انتقاد میکنم که مسئولیت این اداره را پذیرفتم اما در محل مسئولیت خودم اتفاقاتی می افتد که خیلی با موازین اخلاقی و انسانی همخوان نیست

دوم از همکارانم انتقاد میکنم که مسئولیت نظارت مراکز را بر عهده دارند و  سوم از قانون که به عنوان یک نهاد غیر دولتی و تشکل موظف است قبل از این که دولت و دستگاه های نظارتی ، قضایی ، انتظامی و امنیتی وارد کار شوند خودکنترلی داشته باشد و  در آخر از افرادی که این کسب و کار را راه اندازی کردند انتقاد می کنم. اگرچه اعتقاد دارم  کسانی  که این مراکز را دایر میکند در کنار کسب در آمد و کارآفرینی قطعا بخشی از دلیلش انجام دادن کار خیر می باشد .

ایشان ادامه داد : وضعیت به گونه ای است که جو بدبینی نسبت به کمپ ها در استان وجود دارد. و با بیان این که ظرف یک ماهه آینده شخصا همه ی کمپ ها را سرکشی خواهم کرد گفت:از همه ی افرادی که توانستند این مسیر دشوار را با وجود سختی ها طی کنند و به همه ی سرمایه گذاران این بخش ، پزشکان ،روانشاسان ،مددکاران ، بهیاران و… خسته نباشید گفته و از همه ی آنها تقدیر و تشکر کرده و در آخر امیدوارم انشااله کار به جایی نرسد که شاهد تعطیلی بیشتری از مراکز در استان باشیم.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی