انجام بیش از ۶۰۷ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گیلان
انجام بیش از ۶۰۷ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گیلان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بیش از 607 هزار بازدید از مراکز تهیه ، توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در راستای مقابله با ویروس کرونا در استان ، خبر داد.

گیرا آنلاین-  دکتر آبتین حیدرزاده در این خصوص اظهار داشت :  در راستای مقابله با ویروس کرونا طی  بازدیدهای انجام شده از ابتدای شیوع همه گیری این بیماری  تا کنون،  ۶۰۷ هزارو ۵۶۷  مورد  بازدید از مراکز تهیه ، توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد :  به ۱۶ هزار و ۶۵ واحد صنفی متخلف بهداشتی ( مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، آشامیدنی و اماکن عمومی ) به علت عدم رعایت موازین بهداشتی،  اخطاریه بهداشتی صادر شد و  متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر حیدر زاده  با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان به طور جدی برخورد می شود ، تصریح کرد : در طی مدت مذکور،  ۲ هزار و ۳۲۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به علت تخلف بهداشتی تعطیل شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازدید  بیش از ۵۷ هزار کارخانه و کارگاه های صنعتی فعال در مناطق تحت پوشش دانشگاه ، گفت :  در این خصوص آموزش های لازم به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا به کارکنان ارایه شد.

وی یاد آور شد : به منظور پیشگیری از کرونا ،  ۱۸۴تیم بازرسی بهداشت محیط  دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهر رشت و شهرستان های استان بر فعالیت واحدهای تولید ، عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد، نظارت دارند.

دکتر حیدرزاده در پایان  با تاکید بر اینکه بسیج مقابله با کووید ‏-۱۹ و نظارت بر واحد های صنفی ، تهیه و توزیع مواد غذایی ، اماکن عمومی و مکان های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت ، گفت : همکاری مردم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  خوب  است و  آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از سوی رسانه ها به ویژه رسانه ملی موجب افزایش آگاهی عموم مردم شده است .