انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید یک ضرورت است
انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید یک ضرورت است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،
گیرا آنلاین– فرماندار رشت بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان تاکید کرد و گفت: ایثار و شهادت طلبی از ویژگی‌های بارز رزمندگان جنگ تحمیلی بود که باید به نسل جوان و آینده انقلاب به خوبی منتقل شود.
جلسه شورای مشورتی امور ایثارگران شهرستان رشت با حضور فرماندار و با محوریت پیگیری مسائل و مشکلات ایثارگران در دفتر ایشان برگزار شد.
فرماندار رشت در ابتدا ضمن تشکر از حضور ایثارگران، با بیان اینکه عزت و شرف نظام جمهوری اسلامی متاثر از ایثارگری ها و رشادت های شهدای گرانقدر است، اظهار داشت: باید به بهترین شکل و بهره گیری از همه توان و ظرفیت از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و خانواده های آنان تجلیل کنیم.
وی ادامه داد: نسل جوان امروز، حال و هوای ابتدای انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و ما باید این فرهنگ ایثار و شهادت را به وسیله فرهنگ و هنر به جامعه انتقال دهیم.
فتح اللهی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف، خاطر نشان کرد: نسل جدید به عنوان آینده سازان کشور باید بدانند موفقیت و پیشرفت‌هایی که در زمینه هسته ای، علمی، اقتصادی و نظامی داریم همه مرهون ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.
فرماندار رشت با تاکید بر اینکه که رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران قابل جبران نیست، افزود: امروز شاهد آن هستیم که این انقلاب به تمام دنیا صادر شده و الگوی همه آزادگان جهان است و این مهم بدلیل ایثار و فداکاری همه آحاد ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی و حضورشان در صحنه‌های دفاع از انقلاب است.
نماینده عالی دولت در مرکز گیلان ضمن تشکر از زحمات بسیج سازندگی، شهرداری، بنیاد شهید و حوزه معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری در جهت پیشبرد اهداف و انجام امور، گفت: افراد و مسئولین برحسب وظیفه باید برای شهدا کاری انجام دهند از این رو اقدامات خوبی در راستای تابلوهای یادمان شهدا، ساماندهی مزار شهدای گمنام و یادمان بوستان ملت صورت گرفت است.
وی افزود: پاسداشت خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطر آنها و همچنین ارج نهادن به جانفشانی جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با حفظ کرامت و منزلت والای آنان کمترین کاری است که امروز بر عهده ما قرار دارد که باید به نحو شایسته انجام شود.