اقدامات انجام شده در حوزه تبصره سه توسط آب و فاضلاب شفاف سازی شود/ دفع غیر اصولی فاضلاب در محلات رشت
اقدامات انجام شده در حوزه تبصره سه توسط آب و فاضلاب شفاف سازی شود/ دفع غیر اصولی فاضلاب در محلات رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین- رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: سازمان آب و فاضلاب استان گیلان پیرامون هزینه کردهای انجام شده از محل تبصره ماده سه شفاف سازی کند.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در دیدار با مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت اظهار کرد: در دوران فعالیت شورای پنجم رشت ، با موافقت شورا، اجرای تبصره ماده سه به منظور اِعمال یکسری از هزینه ها بر روی قبوض آب بهای شهروندان با هدف تسریع و تامین اعتبار پروژه های آب و فاضلاب رشت در دستور کار قرار گرفت.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم رشت پیگیر اقدامات انجام شده از درآمدهای کسب شده از محل تبصره سه توسط آب و فاضلاب است افزود: از سازمان آب و فاضلاب انتظار داریم درآمدهای کسب شده و متعاقب آن هزینه های انجام شده از محل تبصره سه را پیرامون اجرای پروژه های آب و فاضلاب در سطح رشت شفاف سازی کند.

وی با تاکید به اینکه قرار بود تمامی درآمدهای کسب شده از این محل فقط برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در رشت هزینه شود گفت: متاسفانه بسیاری از محلات رشت از جمله معلولین، آب آسیاب قدیم و غیره همچنان با مشکل فاضلاب مواجه هستند و در برخی از محلات شهر رشت شاهد دفع غیر اصولی فاضلاب هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه دفع غیر بهداشتی فاضلاب در محلات رشت، مشکلات و مخاطرات زیست محیطی فراوانی به همراه دارد بیان کرد: انتظار داریم اداره آب و فاضلاب شهرستان رشت با درآمدهای کسب شده از محل تبصره سه ، به پروژه های آب و فاضلاب رشت سرعت ببخشد.

کارگرنیا با ابراز نگرانی بابت ورود برخی از فاضلاب ها به تالاب عینک رشت افزود: با شرایط فعلی نگرانیم که تالاب عینک رشت نیز به سرنوشت رودخانه های این شهر دچار شود و در تلاشیم تا با اجرایی شدن پروژه های آب و فاضلاب ، این مشکل برطرف شود .