افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت
افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت
با افتتاح این یادمان گامی کوچک در راستای تكريم این شهدای گرانقدر برداشتیم .

گیرا آنلاین-با پیگیری ها و تاکیدات شورای ششم شهر رشت ، پس از سالها انتظار یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت همزمان با یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام واقع در بوستان ملت رشت اظهار کرد: این دو شهید گرانقدر در سال ۹۶ با عزت و احترام در بوستان ملت رشت خاکسپاری شدند و از همان زمان موضوع افتتاح یادمانی مناسب برای آرامگاه این دو شهید عزیز مطرح شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای پنجم رشت و سید محمد احمدی شهردار اسبق رشت و بسیاری از مسوولین پیگیر اجرای یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت بودند افزود: پیگیری هایی طی چند سال به منظور افتتاح یادمان شهدای بوستان ملت رشت انجام شد اما در نهایت به صورت جدی برای ساماندهی این مکان اقدامی صورت نگرفت .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پیگیری های مجدانه اعضای شورای ششم رشت در خصوص افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت تصریح کرد: پس از شروع به کار شورای ششم رشت این مهم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با ورود بسیج سازندگی سپاه و تلاش های سید محمد احمدی شهردار اسبق و سید امیر حسین علوی شهردار فعلی رشت پس از حدود چهار سال از زمان تدفین پیکر مطهر شهدا در این بوستان ، بالاخره امروز همزمان با سالروز شهادت سردار بزرگ گیلان زمین شهید میرزا کوچک جنگلی شاهد افتتاح این یادمان هستیم.

کارگرنیا به پیگیری های نیروهای ارزشی و خانواده معزز شهدا به منظور تسریع در احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت اشاره کرد و گفت: اجرای این مهم از دغدغه های خانواده های معزز شهدا و نیروهای انقلابی رشت بود و خوشحالیم که بیش از این شرمنده این بزرگواران نشدیم و با افتتاح این یادمان گامی کوچک در راستای تكريم این شهدای گرانقدر برداشتیم .