اعطای سند تک برگی اختلافات ناشی از نداشتن اسناد رسمی برای زمین های کشاورزی و سایر املاک را کاهش خواهد داد
اعطای سند تک برگی اختلافات ناشی از نداشتن اسناد رسمی برای زمین های کشاورزی و سایر املاک را کاهش خواهد داد
رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان رودسر بازدید کرد و درنشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رودسر حضور یافت.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان رودسر بازدید کرد و درنشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رودسر حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه در این نشست موضوع افزایش سرقت خصوصا سرقت از منازل بررسی قرار گرفت اظهار داشت: در این خصوص آمارهای لازم ارائه گردید و راهکارها و تصمیمات مناسب اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه پیرامون انتخابات آینده و راه های پیشگیری از جرائم انتخاباتی نظرات مسئولان شهرستان ارائه گردید گفت: امید که شاهد انتخاباتی سالم و پرشور در این منطقه باشیم.

رئیس شورای قضایی استان موضوع پسماند در این شهرستان را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: مسئولان، فرماندار، اعضای شورای تامین و رئیس دادگستری شهرستان پیگیری این معضل و دغدغه زیست محیطی را در دستور کار دارند تا به زودی این مشکل مرتفع گردد.

وی درادامه ابراز داشت: مدیران متولی باید با استفاده از راهکارهای قانونی مانند تبصره ۲ ماده ۱۰ از تغییر کاربری اراضی زراعی جلوگیری نمایند.

این مقام ارشد قضایی با بیان اهمیت اجرای قانون حد نگار افزود: همه مردم و مسئولان باید همت نمایند تا برای اراضی شهری و روستایی خصوصا زمین های کشاورزی سند تک برگی حدنگاری صادر شود تا هم مالکیت کشاورزان تثبیت شود و هم از تعرض به اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حدنگاری و اعطای سند تک برگی اختلافات ناشی از نداشتن اسناد رسمی برای زمین های کشاورزی و سایر املاک را در محاکم قضایی کاهش خواهد داد.