ارزیابی عملکرد مدیران کل دستگاههای اجرایی استان گیلان در حوزه حفاظت از محیط زیست
ارزیابی عملکرد مدیران کل دستگاههای اجرایی استان گیلان در حوزه حفاظت از محیط زیست
با توجه به بالا بودن تعداد ساختمان هاي عمومي و دولتي حوزه آموزش و پرورش، اهميت پرداختن به الگوهای محیط زیستی دو چندان مي شود. لذا  در سال های اخیر تلاش کردیم با  نزدیک کردن ساختار مدارس به  شاخص های محیط زیستی به سمت توسعه مدارس محیط زیستی پیش رویم و به سهم خود  ، گامی ارزشمند در جهت  توسعه پایدار همگام با محیط زیست در استان گیلان برداريم.

گیرا آنلاین-  به منظور  ارزیابی عملکرد  زیست محیطی دستگاههای اجرایی در حوزه محیط زیست  با علی دقیق مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان دیدار و گفتگو شد.

در این نشست مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان گفت هم اكنون در استان گیلان بيش ۳۷۰۰ فضای آموزشی دولتی  براي تحصيل ۳۰۸۰۰۰هزار دانش‌ آموز داير است و این سازمان با جدیت تمام در راستای تحقق اهداف حفاظت از محیط زیست و سیاست های زیست محیطی ابلاغی دولت  گام های موثری  برداشته است  .
وی در ادامه  به تشريح فعاليت‌هاي اجرا شده توسط اين اداره كل پرداخت و گفت: کاهش مصرف انرژی  بواسطه اصلاح و تعمیر ساختمان هاو فضاهای اداری ، سرويس و نگهداري سيستم‌هاي حرارت مركزي وموتورخانه‌ها به منظور بهبود وضعیت هوا ، اجرا و نصب دستگاه‌هاي کنترل هوشمند و کاهنده مصرف برق ، آب ، گاز با هدف مدیریت مصرف انرژی و اجرای سیاست مدیریت سبز  و آموزش های زیست محیطی و فرهنگي در راستاي حساس سازی و مشارکت  مدیران و کارکنان سازمان از جمله اقدامات اداره كل نوسازي مدارس گیلان است.
مهندس دقیق  يادآور شد: به عنوان نمونه رويكرد صرفه‌جويي و مدیریت مصرف انرژي و کاهش مصرف کاغذ در این اداره کل منجر به تامین اعتبار  جهت ساخت سه مدرسه دولتی گردید که سازمان نوسازی مدارس به عنوان متولی امر مدرسه سازی  از سال ۱۳۹۷ ،  استان ها را مکلف به ساخت مدرسه با رویکرد  مدرسه سبز کرده است که در این راستا هم اکنون عملیات اجرائی ساخت مدرسه سبز در مجتمع مسکن مهر رشت و بیستون… در دستور کار قرار گرفت.
مديركل نوسازي ، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان تصريح كرد: با توجه به بالا بودن تعداد ساختمان هاي عمومي و دولتي حوزه آموزش و پرورش، اهميت پرداختن به الگوهای محیط زیستی دو چندان مي شود. لذا  در سال های اخیر تلاش کردیم با  نزدیک کردن ساختار مدارس به  شاخص های محیط زیستی به سمت توسعه مدارس محیط زیستی پیش رویم و به سهم خود  ، گامی ارزشمند در جهت  توسعه پایدار همگام با محیط زیست در استان گیلان برداريم.
علی اصغر روشنی مسئول اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان نیز از رویکرد محیط زیستی  مدیرکل و مجموعه همکاران اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان که با تدوین شاخص ها و اجرای برنامه های عملیاتی در راستای حفاظت از محیط زیست تلاش می کنند قدر دانی کرد و اظهار داشت: همکاری وتعامل دو دستگاه در راستای توسعه مناسبات و جلب مشارکت و همکاری های هدفمند و تاثیرگذار دوجانبه در زمینه حفاظت از محیط زیست میتواند بسیار اثربخش و نوید دهنده  برخورداری جامعه از محیط زیست سالم باشد.