آیین افتتاح کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ناحیه یک رشت
آیین افتتاح کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ناحیه یک رشت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،

گیرا آنلاین- با حضور فرماندار شهرستان رشت، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ناحیه یک رشت افتتاح گردید.

علی فتح الهی در حاشیه افتتاحیه امروز (با حضور نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمین و دانش آموزان شهید، گفت: افراد متخصص و متبحر حاصل تلاش و زحمات فرهنگیان است؛ تعهد هم با سرفصل‌های پرورشی شکل می‌گیرد. بر این اساس می‌توان گفت آموزش و پرورش دو بال مهم بالندگی جامعه هستند.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر، بهتر و کامل‌تر از ظرفیت فرهنگیان بازنشسته، افزود: پیشکسوتان تعلیم و تربیت از سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند و تکریم تجلیل و قدردانی از آنها می‌تواند زمینه بهره‌گیری از اندوخته‌های ارزشمند آنها را فراهم سازد.

وی پیشکسوتان را سرمایه‌های معنوی و ماندگار جامعه برشمرد و عنوان کرد: اگر به دنبال پیشبرد اهداف آموزش و پرورش هستیم، قطعا بهترین ظرفیتی که می‌تواند در تقویت و پیشبرد این اهداف کمک کند بدون‌شک پیشکسوتان امر تعلیم و تربیت هستند.

فتح اللهی در ادامه به شخصیت و جایگاه رفیع معلم و تاثیر گذاری آن در جامعه پرداخت اظهار داشت: حاصل کار آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی است که آینده را رقم می‌زنند، لذا این کارخانه انسان‌سازی کل بشریت و دنیا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

فرماندار رشت خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم شهرستان ما توسعه همه جانبه داشته باشد باید به توسعه علمی توجه کنیم و کاری کنیم که علم عزیز شود که راه آن عزیز شدن معلم است.