آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد
به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی
گیرا آنلاین- آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ابوذر گیلان با حضور مهندس اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، مصطفی پور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری گیلان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و مقامات استانی و کشوری در مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این همایش با اشاره به رسالت بزرگ خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: در یک نظام مردم سالاری، رسانه و مطبوعات یکی از ارکان اصلی آن بوده و اگر به هر شکلی به این رکن آسیب وارد شود جبران آن نیازمند سالیان متمادی است.
علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه رسانه‌ها در تعالی و رشد اقتصادی و فرهنگی کشور نقش بسزایی دارند، افزود: اصحاب رسانه صاحبان علم و اندیشه هستند و در نظام جمهوری اسلامی شاهد این هستیم که رسانه‌های متعددی آزادانه فعالیت می‌کنند.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از حاشیه سازی توسط رسانه‌ها، اضافه کرد: بدون کمک اصحاب رسانه تحولی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و غیره رخ نمی‌دهد و انتظار داریم با انتقادهای مثبت توسط رسانه‌ها از انحرافات جلوگیری و پیشگیری شود.
در ادامه سرهنگ پارسایی مسئول برگزاری هفتمین جشنواره رسانه ابوذر با تشریح اهداف این جشنواره رسانه‌ای گفت: امسال ۱۵۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیانگر رشد بیش از ۱۳ درصد نسبت به ششمین جشنواره سال گذشته است.
 وی در ادامه با اشاره به موضوعات مختلف این جشنواره افزود : امیدآفرینی، مردمی کردن دفاع و روحیه جهادی و انقلابی، آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن‌شناسی، توان داخلی، مدیریت فضای مجازی و دفاع مقدس از مهم ترین بخش های این جشنواره بود.
 پارسایی خاطرنشان کرد : شرکت کنندگان می‌توانستند با توجه به موضوعات مطرح شده در ۱۱ بخش در قالب خبر ، گزارش ، تیتر، مصاحبه، یادداشت ،کاریکاتور ،مستند کوتاه، موشن گرافی، اینفوگرافی و عکس شرکت کنند و ۲۴۱ نفر هم از خبرنگاران عزیز و عکاسان خبری و فعالان رسانه ای و فضای مجازی در هفتمین جشنواره استانی برگزار شد شرکت کردند.
در ادامه این همایش نیز عزیزی مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه رسانه‌ها در دهه گذشته از موضع رویداد محور خارج شدند و نیاز به یک ادبیات جدید رسانه‌ای داریم، بیان کرد: طی این سال‌ها یک تیم رسانه‌ای از خارج از کشور مأموریت دارد همواره القای فضای یاس و ناامیدی و متفاوت با واقعیت مذاکرات را مخابره کند تا با فشار بر فضای داخلی، در مذاکرات امتیاز سیاسی بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در هر فرآیند و مناسبت سیاسی که در جمهوری اسلامی در محور مقاومت برگزار می‌شود سه سناریو مطرح است، ادامه داد: رسانه‌های معاند ابتدا تلاش می‌کنند مانع مشارکت مردم شوند لذا اگر نشد به سمت اعتبار زدایی و تحریف و تخریب می‌روند.
عزیزی با اشاره به اینکه هدف رسانه‌های وابسته به عربستان تغییر ذائقه مخاطب و تأثیرگذاری بر افکار عمومی است، تصریح کرد: باید از حادثه محوری دست بکشیم یعنی نباید منتظر حادثه بمانیم و بعد آن را تحلیل کنیم.
در پایان این جشنواره از ۴۰ صاحب اثر برتر تجلیل بعمل آمد.