هیات های ورزشی موتور محرکه ورزش های قهرمانی است
هیات های ورزشی موتور محرکه ورزش های قهرمانی است
جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان عمده ترین چالش ورزش استان را ضعف زیرساخت ها عنوان کرد.
به گزارش گیرا آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه کاستی ها، چالش ها، فرصت ها و همه ظرفیت های استان از جمله موضوعات ورزش استان است گفت: عمده ترین چالش ورزش استان ضعف در زیرساختهای ورزشی است.

وی افزود: با وجود تلاش های مسئولین استانی و کشوری در این عرصه باز هم این مشکلات بصورت کامل مرتفع نگردیده و این مقدار کافی نیست‌.

جهانبخش آرمان اضافه کرد: در حوزه زیرساختی در استان از یک ورزشگاه استانداردی که سازمان لیگ آن را تایید کند برخوردار نیستیم که این فقط  خاص یک رشته خاص نیست بلکه در همه رشته های ورزشی این اشکال دیده می شود‌

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه فعال تر کردن هیات های ورزشی منتسب به اداره کل امری ضروری است خاطر نشان‌ کرد:  در طول کمتر از ۳ ماه تصدی خودم در این منصب اولین دیدار  را با روسای هیات های ورزشی برگزار کردم و در همان نشست نیز هیات های ورزشی را موتور محرکه ورزش های قهرمانی عنوان کردم.

وی همچنین برگزاری لیگ های منظم در رده های سنی مختلف، کلاس های توجیهی بازیکن پروری، تحویل داور، مربی و بازیکن موفق در همان رشته و ارتقای سطح و مهارت خود نسبت به گذشته را ملاک ارزیابی هیات های ورزشی دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان در بخش دیگر از سخنان خود در بحث باشگاههای پر هوادار در رشته های مختلف عنوان کرد: باشگاه های پرهوادار بیشتر در رشته فوتبال می باشد که امروزه بزرگترین دغدغه ما وضعیت باشگاه ملوان انزلی، شهرداری آستارا، سپیدرود رشت، چوکای تالش، مقاومت آستارا، داماش گیلانیان، شهرداری فومن و… در لیگ های یک و سه است که در این بین تیم ملوان برای صعود به لیگ برتر فوتبال در شرایط بهتری قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی گری خود به تکمیل ورزشگاه تختی بندرانزلی، با تصب ۴ پروژکتور و نور استاندارد و تعویض صندلی های تماشاگران و اصلاح چمن ورزشگاه اشاره کرد و یاداور شد: ورزشگاه پوریای ولی و وحدت آستارا و همچنین ورزشگاه عضدی قدیمی ترین و بزرگترین ورزشگاه در رشت که میزبان باشگاه های پرهوادار استان است نیز با تجهیز چمن طبیعی، نصب نور های VIP و ترمیم رختکن های آن نیز اصلاحات اساسی صورت گرفت.

آرمان تصریح کرد: اگرچه استان گیلان نسبت به سایر استان ها بلحاظ صنعتی بودن ضعیف تر است اما خوشبختانه خداوند پتانسیل، ظرفیت و توانایی های زیادی را به گیلانیان ارزانی داشته که با توجه به چنین شرایط و با کمترین امکانات، بالاترین قهرمانی ها را در سطح ملی و بین المللی را به خود دیده است.

وی اظهار داشت: قهرمانان استان نباید مظلوم واقع شوند و معتقدم فاصله زمانی برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان نباید بیشتر از یک هفته پس از قهرمانی در مسابقات باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به برنامه های اداره کل در حوزه تکمیل پروژه های ورزشی استان و بازدید از اماکن ورزشی شهرستان ها اذعان داشت: محافظت صحیح از اماکن ورزشی بسیار ضروری و مهم بوده و اگر گزارشی مبنی بر عدم رعایت در این خصوص دریافت نمایم با این مساله برخورد خواهیم داشت.

جهانبخش آرمان همچنین در پایان سخنان خود نیز به تجهیز سالن های ویژه بانوان اشاره کرد و از ارتقای امور بانوان به معاونت بانوان طی پیگیری های صورت گرفته خبر داد.