محدودیت مکانی برای ساماندهی کودکان کار وجود دارد/افرای را که نیاز به حمایت داشته باشند پذیرش خواهیم کرد
محدودیت مکانی برای ساماندهی کودکان کار وجود دارد/افرای را که نیاز به حمایت داشته باشند پذیرش خواهیم کرد
سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان به اتفاق هیئت همراه با حضور در دفتر مدیریت اداره کل بازرسی گیلان با سجاد ده ده جانی مدیرکل بازرسی استان گیلان دیدار و درخصوص تعاملات دو نهاد و ایجاد شرایط مناسب برای مددجویان بهزیستی ، گفت وگو و تبادل نظر کردند.
گیرا آنلاین_ مدیر کل بهزیستی استان گیلان دراین دیدار در ابتدا گزارشی از عملکرد و اقدامات اداره کل بهزیستی استان ارائه نمود و ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه و همراهی نهاد نظارتی بازرسی نسبت به سازمان بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی بعنوان متولی امورات مددجویان همواره سعی بر آن دارد تا با رعایت قانون و برقراری مقررات خدمتگزار خوبی برای مردم باشد و در این راه می کوشیم تا تمامی مراحل بر اساس ضوابط قانونی طی شود.

وی در پاسخ به سوال مدیرکل بازرسی گیلان در خصوص ساماندهی کودکان کار اذعان داشت: اصولا ساماندهی اولیه کودکان کار بر عهده شهرداری و نیروی انتظامی می باشد و در مرحله بعد پس از انجام فرآیند قانونی،  کودکانی که بنا به هرعلتی نیازمند یاری رسانی از سوی بهزیستی باشند تحت پوشش سازمان قرار خواهند گرفت.

خدمت بین دانا در ادامه با اشاره به محدودیت مکانی برای ساماندهی این کودکان اضافه کرد: از آنجایی که بسیاری از این کودکان طی تحقیقات بعمل آمده غیر بومی هستند نگهداری و ساماندهی آنان کمی دچار مشکل خواهد شد اما بازهم سازمان بهزیستی در این باره احساس مسئولیت می کند و افرای را که نیاز به حمایت داشته باشند پذیرش خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان مشاوره های تخصصی و مهیا کردن شرایط مناسب برای کودکان کار را مهمترین عامل برای بازدارندگی آنها دانست و گفت: این کودکان باید در ابتدا سبک زندگی شرافتمندانه را بیاموزند و در مراحل بعدی تحت نظارت نهادهای ذیصلاح  به حرفه آموزی و فراگیری مهارت روی بیاورند و دراین مسیر دستگاه های مربوطه نیز باید با فرهنگ سازی و فراهم نمودن بستر مناسب، زمینه را برای پرورش این کودکان آماده نمایند.

مدیرکل بازرسی استان گیلان نیز در پایان ضمن تشکر از تلاشهای کارکنان بهزیستی عنوان کرد: کار سازمان بهزیستی بخاطر برخورد با افراد دارای شرایط ویژه با سایر نهادها فرق می کند و به همین علت همکاری سایر دستگاه ها با این نهاد امری ضروری وملزم است.

وی همچنین  اظهار داشت : برای خدمت رسانی به جامعه هدف همه ادارات وظایفی دارند و چنانچه هر نهادی به وظیفه قانونی خود عمل نکند مطمئنا دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی ورود خواهند کرد.