افزایش مصرف آب در سطح روستاهای گیلان/ مشترکان مدیریت کنند
افزایش مصرف آب در سطح روستاهای گیلان/ مشترکان مدیریت کنند
مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به افزایش میزان مصرف آب در سطح روستاهای استان، گفت: برای جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب مشترکان باید مصرف را مدیریت کنند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر مازیار علیپور شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران به افزایش میزان مصرف آب و چالش‌های ناشی از آن اشاره و اظهار کرد: البته در مقایسه آمارها با سال گذشته شاهد تغییر زیادی در میزان مصرف نیستیم.

وی به افزایش مصرف در سطح روستاهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان دهنده استفاده از آب برای آبیاری مزارع و باغات در سطح روستاها است که میزان مصرف در این مناطق را به هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه رسانده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه این میزان مصرف در سطح شهرهای استان سه هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: افزایش مصرف در سطح روستاها سبب افت فشار و گاهاً قطعی آب در برخی مناطق روستایی شده است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت مشترکان شهری و روستایی برای جلوگیری از افت فشار آب، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان برای جلوگیری از این افت فشار از آب‌های سطحی و همچنین آب سد آیت الله بهجت سد بیجار بهره گیری می‌کند.

علیپور همچنین ادامه داد: در همین راستا ظرفیت چاه‌های رزور نیز وارد مدار شده است، گفت: امیدواریم با این اقدامات در صورت افزایش مصرف بتوانیم از افت یا قطعی آب جلوگیری کنیم.