۲۴تیم نظارتی بهداشت محیط گیلان در محل‌های اقامه نماز عید سعید فطر نظارت داشتند
۲۴تیم نظارتی بهداشت محیط گیلان در محل‌های اقامه نماز عید سعید فطر نظارت داشتند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در مأموریت ویژه روز عید سعید فطر تعداد ۲۴ تیم بهداشت محیط و با ۵۵ بازرس در محل‌های اقامه نماز عید فطر در گیلان نظارت داشتند.

گیرا آنلاین– معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در مأموریت ویژه روز عید سعید فطر تعداد ۲۴ تیم بهداشت محیط و با  ۵۵ بازرس در محل‌های اقامه نماز عید فطر در گیلان نظارت داشتند.

 دکتر آبتین حیدرزاده -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: اگرچه جاده‌ها برای انجام سفرهای برون‌شهری در ایام تعطیلات عید سعید فطر بسته شده است، اما باید توجه داشت که در همه ایام از سفرهای غیرضروری درون‌شهری و برون شهری، دید و بازدیدها و دورهمی ها هم باید خودداری کرد و معتقدیم که همگان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کنند.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر وضعیت بیماری کووید ۱۹ کنترل شده است و آمارها نسبت به ۲ هفته گذشته ثبات بیشتری پیدا کرده است  تاکید کرد: باید توجه داشت که رنگ بندی قرمز، نارنجی و زرد شهرستان‌ها، شکننده است و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نشود، ممکن است در روزهای آینده مجدداً با مشکلات جدی روبه‌رو شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص نظارت‌های ویژه بازرسان این مجموعه از محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید سعید فطر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور اقامه شد و در سطح استان گیلان نیز بیش از صدها مکان در شهرها و روستاها جهت اقامه این نماز  پیش‌بینی شده بود که بازرسان اداره سلامت  محیط و کار با حضور در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، نظارت ویژه بر  رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند.

دکتر حیدرزاده تصریح کرد: برای مأموریت ویژه روز عید سعید فطر ، تعداد  ۲۴ تیم بهداشت محیط ، در محل‌های اقامه نماز  نظارت داشتند که از این تعداد، ۳ تیم در رشت فعال بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در روز عید سعید فطر به جز ۲۴ تیم نظارتی اداره سلامت  محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  تیم‌ های مشترکی هم با همکاری بسیج و جمعیت هلال احمر فعال بودند که از ظرفیت این مجموعه‌ها در شب‌های قدر استفاده شد و خوشبختانه برنامه‌های این شب‌ها بدون مشکل برگزار شد.