یک میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند
یک میلیون و سیصد هزار نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند
سازمان تامین اجتماعی گیلان
گیرا آنلاین– گزارش آماری جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در گروههای مختلف بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی و افراد تبعی آنان توسط مدیرکل این مجموعه تشریح گردید .

علی حسین نژاد با بیان اینکه تا پایان مردادماه سالجاری تعداد ۴۲۶۷۷۱ نفر بیمه شده اصلی و ۵۵۱۲۲۶ نفر افراد تبعی آنها به اتفاق ۱۷۴۱۱۴ نفر مستمری بگیر ( در قالب ۱۴۴۶۴۸ پرونده ) و ۱۶۱۱۹۳ نفر افراد تبعی این گروه تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اند افزود : این آمار بیانگر عائله بزرگ یک میلیون و سیصد هزار نفری تامین اجتماعی از جمعیت استان است . 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه قریب به ۲۵۵ هزار نفر از این جمعیت را بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار و شاغلین فعال در کارگاههای تولیدی ، صنعتی ، واحدهای صنفی و خدماتی ، بیمارستان های خصوصی و نیروهای قراردادی و شرکتی ادارات تشکیل میدهند اظهار داشت : گروه بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد با جمعیتی قریب به ۷۱۰۰۰ نفر دومین حوزه از اقشار پرمخاطب جامعه بیمه شدگان اصلی تحت پوشش است . 

وی در بخش دیگری از این گزارش آماری با تاکید بر وجود ۱۴۴۶۴۸ پرونده مستمری در سطح شعب استان ، اظهار داشت : تعداد ۱۷۴۱۱۴ نفر مستمری بگیر با احتساب دو یا چند نفر در برخی پرونده های مستمری بازماندگان از دیگر گروههای بزرگ تحت پوشش در تامین اجتماعی گیلان هستند .