شناخت استعدادهای ورزشی نهفته در محلات رشت / برطرف کردن معایب سِت های ورزشی در سطح پارک های رشت
شناخت استعدادهای ورزشی نهفته در محلات رشت / برطرف کردن معایب سِت های ورزشی در سطح پارک های رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین_ رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: باید با شناخت استعدادهای ورزشی نهفته در محلات رشت، بسترهای لازم برای برداشتن گام های رو به جلو در حوزه ورزش این شهر فراهم شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در دیدار با مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان گیلان با تبریک آغاز هفته وحدت و گرامی داشت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: ما قصد داشتیم از این مجموعه خدوم و پُر تلاش در صحن شورای رشت تجلیل کنیم اما با توجه به اینکه جلسه این هفته شورا برگزار نشد ، به همراه جمعی از دوستان برای عرض تبریک هفته تربیت بدنی در اداره کل ورزش و جوانان گیلان حضور پیدا کردیم .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه هزینه انجام چنین دیدارهایی به صورت شخصی پرداخت می شود افزود: با توجه به احساس تکلیفی که در قبال زحمات این مجموعه خدوم وجود دارد بر خود واجب دانستم تا در این نشست قدردانی ام را نسبت به تلاش های این مجموعه در راستای توسعه ورزش در شهر رشت و استان گیلان اعلام کنم .

وی با تاکید به اینکه جامعه ورزش ، خانواده بسیار بزرگی است بیان کرد: شورا و شهرداری رشت علیرغم تمامی محدودیت هایی که دارد همواره در حد توان از توسعه ورزش حمایت کرده است و در این راستا در دوران فعالیت شورای چهارم که بنده نیز به عنوان عضو شورا در آن دوره حضور داشتم تلاش کردیم تا با حمایت از تیم های فوتبال سپیدرود و داماش ، بار دیگر زمینه های حضور این دو تیم پرطرفدار و مردمی را در مسابقات لیگ برتر فراهم کنیم و به حول الهی و با حمایت های انجام شده در آن دوران تیم فوتبال سپیدرود رشت پس از سالها انتظار به لیگ دسته اول و متعاقب آن لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش های شورای چهارم رشت به منظور خرید امتیاز تیم فوتبال سپیدرود بیان کرد: با توجه به موانع و محدودیت های قانونی که در این حوزه وجود دارد نتوانستیم امتیاز این تیم را خریداری کنیم و متاسفانه مشکلات مالی یکی از بزرگترین دلایل عدم موفقیت های تیم های ورزشی رشت است و به لحاظ حضور مربیان و بازیکنان فنی و کاربلد در رشت و گیلان کمبودی وجود ندارد.

واثق کارگرنیا به نگاه ویژه شورای ششم رشت به امر توسعه و حمایت از ورزش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی همین مدت کوتاه با حمایت های انجام شده ، تیم فوتسال شهرداری رشت موفق به کسب مقام نائب قهرمانی در جمع تیم های فوتسال شهرداری های کشور شد و در حال حاضر نیز تیم شنای شهرداری رشت به منظور حضور در یک دوره از مسابقات اعزام شده است که امیدواریم در این عرصه نیز اتفاقات خوبی برای رشت رقم بخورد.

وی به دیدار اخیر با رئیس هیئت ورزش های همگانی گیلان اشاره کرد و گفت: در این دیدار مباحث خوبی مطرح شد و قصد داریم با همراهی هیئت ورزش های همگانی و شهرداری رشت ، فضای پارک های سطح محلات را به سمت و سویی هدایت کنیم تا ورزش و نشاط به صورت رایگان در اختیار عموم شهروندان قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ایجاد سِت های ورزشی و نصب سیستم صوتی در برخی از پارک های سطح رشت تصریح کرد: متاسفانه از برخی از پارک های سطح رشت صداهای خوبی به گوش نمی رسد و برخی از افراد که تحت عنوان مربی در بعضی از پارک ها برای ارائه ورزش همگانی شرکت می کنند دارای تجارب لازم نیستد و گاها نیز اقداماتی توسط آنان انجام می شود که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

کارگرنیا با بیان اینکه باید برای ارائه ورزش های همگانی در سطح پارک های رشت از حضور مرییان مجرب و متعهد استفاده شود گفت: با صحبت های انجام شده در دیدار با رئیس هیئت ورزش های همگانی قرار است این هیئت به این موضوع ورود کند و با فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور مربیان مجرب و متعهد فضا به خوبی مدیریت شود و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز از این بابت هزینه ای به این مربیان پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از سِت های ورزشی موجود در سطح پارکهای رشت از استاندارد لازم برخوردار نیستند افزود: برخی از این سِت ها معایبی دارند که ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شود و در این راستا قرار است با هماهنگی انجام شده مابین هیئت ورزش های همگانی و سازمان فرهنگی وررشی شهرداری رشت نسبت به بررسی این سِت های وررشی و رفع مشکلات آنان اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به توسعه ورزش در سطح محلات رشت اشاره کرد و گفت: ۶۴ بازی در زیر مجموعه ورزش همگانی قرار گرفته است که برخی از آن ها ریشه در سنت ها و آداب و رسوم بومی محلی این دیار دارد و با توجه به تغییر نگاه جامعه و گرایش به بازیهای امروزی و مدرن ، متاسفانه این بازیها به فراموشی سپرده شده است و امیدوارم با تعامل ایجاد شده ما بین شورا ، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان گیلان پس از این شرایط به نحوی مدیریت شود که این بازیها دوباره در محلات گسترش و موجب نشاط و شادمانی اجتماعی شود.

محمد حسین واثق کارگرنیا با تاکید به اینکه باید نسبت به شناخت استعدادها در محلات رشت ورود کنیم بیان کرد: در گذشته شهر رشت و استان گیلان در بسیاری از رشته های ورزشی از جمله کشتی و غیره جزو قطب های کشور بود و در تلاشیم تا بار دیگر با فراهم کردن بستر مناسب در محلات رشت و شناخت استعدادهای نهفته گام رو به جلویی در حوزه ورزش این شهر با تعاملات ما بین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان گیلان برداریم .

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می کنم یک روز در هفته به روز ورزش و شهرداری اختصاص پیدا کند افزود: این طرح به صورت پایلوت در یکی از پارک های سطح رشت برگزار شود تا پس از آن زمینه های مشارکت دیگر دستگاه ها و متعاقب آن گسترش ورزش همگانی رقم بخورد.