احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت / اجرای پروژه تالاب عینک و کانال ژ پنج رشت نیازمند تعامل آب منطقه ای گیلان
احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت / اجرای پروژه تالاب عینک و کانال ژ پنج رشت نیازمند تعامل آب منطقه ای گیلان
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین_ رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت گفت: سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده است اما این طرح در پیچ و خم کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی گیر کرده است.

 محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار اعضای شورا با استاندار گیلان در ساختمان استانداری با تسلیت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: یاد و خاطره شهید سلیمانی برای همیشه در قلب و جان مردمان ایران اسلامی ماندگار است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت به عنوان مرکز گیلان یک سوم جمعیت استان را به صورت معمول و در حالت شناور نیز یک دوم جمعیت را در درون خود جای داده است تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت بسیاری از شهرهای استان در داخل رشت مشغول اشتغال هستند و شب ها به سمت شهرها و شهرستانهای خود عزیمت می کنند ، بنابراین جمعیت معمول و شناور رشت متفاوت است و از این سو انتظار نگاه ویژه ای به منظور رفع مشکلات رشت هستیم.

کارگرنیا با ابراز گلایه از اینکه جایگاه شورای رشت در استاندار مشخص نیست بیان کرد: در روز تودیع و معارفه استاندار گیلان از هیچ کدام از اعضای شورای شهر رشت جهت حضور در مراسم دعوت به عمل نیامد و انتظار می رود جایگاه شورا به عنوان یک پارلمان محلی متشکل از منتخبین مردم مورد توجه باشد و البته با نگاه ویژه و اشرافیتی که استاندار گیلان پیش از حضور در جایگاه استاندار گیلان به عنوان نماینده مجلس نسبت به شوراها داشتند به رفع چنین مشکلاتی بسیار امیدواریم.

وی با اشاره به بازدید استاندار گیلان در روزهای نخست فعالیتش از پسماند و کارخانه کودآلی رشت افزود: در این دیدار وعده هایی مبنی بر حمایت همه جانبه پیرامون اجرای هر چه سریعتر پروژه زباله سوز مطرح و اعلام شد که به لحاظ مالی نیز نگرانی از این بابت وجود ندارد و از این روبا توجه به اینکه یکسری از مطالبات پیمانکار این پروژه اخیرا صورت وضعیت شده است انتظار داریم استاندار گیلان دستور لازم را به منظور تسریع در پرداخت این صورت وضعیت صادر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به بهره برداری زباله سوز تهران و نوشهر اشاره کرد و گفت: احداث زباله سوز تهران ، نوشهر و ساری همزمان با زباله سوز رشت در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر زباله سوز نوشهر و تهران به بهره برداری رسیده اند و زباله سوز ساری نیز در سال جاری افتتاح می شود اما متاسفانه ابنیه زباله سوز رشت همچنان در مراحل مقدماتی قرار دارد.

کارگرنیا با بیان اینکه زمانی که موضوع احداث زباله سوز رشت مطرح شد قیمت دلار سه هزار تومان بود تصریح کرد: در آن زمان با دلار سه هزار تومانی ، باید بابت احداث زباله سوز مبلغ یکصد و بیست میلیارد تومان به شرکت طرف قرار داد پرداخت می شد اما در حال حاضر با افزایش قیمت دلار از این بابت باید یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنیم که این موضوع نیازمند نگاه ویژه استاندار و حمایت نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت املاک نسقی رشت افزود: شیوه نامه ای از این بابت و با هدف رفع مشکل شهروندانی که املاک نسقی دارند تدوین شد که متاسفانه با شکایت یکی از کارکنان استانداری گیلان این شیوه نامه به دیوان عدالت اداری ارسال و در نهایت با رای دیوان ابطال گردید. با توجه به اینکه افرادی که در زمین های نسقی سکونت دارند نمی توانند از امتیازاتی همچون گاز ، آب و برق بهره مند شوند تقاضا دارم استاندار گیلان طی مکاتبه با هیئت وزیران بتواند برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشد تا تمامی شهروندان بتوانند از نعمت گاز ، برق و آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.

پروژه تالاب عینک و کانال ژ پنج رشت نیازمند تعامل آب منطقه ای گیلان با حوزه مدیریت شهری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به عدم هماهنگی برخی از دستگاه ها با شورا و شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: سالهاست که پروژه های مختلف حوزه مدیریت شهری به واسطه عدم هماهنگی و تعامل برخی از دستگاه ها بلاتکلیف مانده است که از آن جمله می توانیم به پروژه تالاب عینک رشت که از قضا طرح پیشنهادی آن چند سالی آماده است اما به واسطه عدم هماهنگی آب منطقه ای گیلان تا کنون به مرحله اجرا در نیامده است اشاره کرد.

کارگرنیا با بیان اینکه کانال ژپنج پروژه دیگری است که به واسطه عدم هماهنگی آب منطقه ای گیلان همچنان بلا تکلیف است افزود: امیدواریم با ورود استاندار گیلان به این موضوعات و دستور مساعد مبنی بر تعامل بیشتر دستگاه ها با شهرداری رشت این موانع برطرف شود.

وی با اشاره به پارک ۵۰۰ هکتاری واقع در جاده لاکان تصریح کرد : این پارک در قالب یک قرار داد کوتاه مدت در اختیار شهرداری رشت قرار دارد و تقاضا داریم با ورود استاندار گیلان این پارک در قالب یک قرار داد بلند مدت در اختیار شهرداری رشت قرار بگیرد تا بتوانیم با اجرای طرح های مناسب آن را به یک قطب گردشگری در رشت تبدیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت بیان کرد: سرمایه گذار به منظور احداث این پل در خیابان پرستار رشت اعلام آمادگی کرده است اما متاسفانه این موضوع تا کنون در پیچ و خم کمیسیون ماده پنج اداره راه و شهرسازی گیلان گیر کرده است و انتظار داریم استاندار گیلان در این باره نیز با شورا و شهرداری رشت مساعدت ویژه داشته باشد.