۱۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان ماسال تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند
۱۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان ماسال تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند
قریب به 5000 بیمه شده اصلی و افزون بر 1300مستمری بگیر ماسالی به اتفاق افراد تبعی خود از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی بهره مند هستند .

گیرا آنلاین-  بتول اسدی رئیس تامین اجتماعی شعبه ماسال با اعلام این خبر افزود : بیش از نیمی از بیمه شدگان تحت پوشش با جمعیتی معادل ۲۶۴۷ نفر مشمولین قانون کار بوده و در گروه اجباری قرار دارند .

ایشان با اشاره به وجود بیش از ۱۰۶۰ کارگر ساختمانی و راننده بیمه شده در سطح شهرستان ، اذعان داشت : تا پایان نیمه نخست سالجاری ۹۳ بیمه شده از مقرری بیمه بیکاری برخوردار بوده اند که بیش از یک میلیارد تومان در این حوزه تعهدات انجام شده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه ماسال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۳۳۱ مستمری بگیر شامل ۹۳۵ بازنشسته ، ۶۶ ازکارافتاده و ۳۳۰ بازمانده از تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی در منطقه استفاده می نمایند اذعان داشت : در نیمه اول سال بابت پرداخت انواع مستمری به این گروه مبلغ ۱۸/۶ میلیارد تومان پرداخت گردیده است .

اسدی با اشاره به بدهی ۳/۶ میلیارد تومانی بیش از ۳۰۰ کارفرما در سطح شهرستان ، افزود : تلاش برای تثبیت اشتغال ها و هماهنگی با ادارات مرتبط بمنظور اجرای دقیق قانون از طریق بیمه شدن افراد جذب شده در واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی که اخذ مجوز می نمایند از دیگر اقدامات صورت گرفته در ماههای اخیر بوده است .

ایشان با قدردانی از حمایتهای فرماندار شهرستان ، مصوبه اخیر شورای اداری در خصوص موظف نمودن اصناف و ادارات برای هدایت صاحبان صنایع و گیرندگان مجوزهای صنعتی تولیدی برای پیگیری امور بیمه ای را رویکرد مثبت و سازنده همسو با مفاهیم توسعه و تحقق مفاد قانونی قلمداد نموده و آنرا نشانه درک و اندیشه والای مسئولین شهرستان برای دستیابی به جامعه ای کارآمد و پویا با اشتغال پایدار برشمرد .

رئیس تامین اجتماعی ماسال همچنین اذعان داشت : از مجموع ۷۰۶۳ فقره لیست حق بیمه در شش ماهه اول سالجاری ، تعداد ۶۹۲۹ فقره یعنی افزون بر ۹۸ درصد بصورت اینترنتی ارسال شده است و قریب به ۷۰ درصد فیش های پرداختی حق بیمه نیز درراستای توسعه خدمات غیرحضوری اینترنتی دریافت و پرداخت گردیده است .

اسدی با اشاره به اینکه حدود ۴۲ درصد بیمه شدگان مشاغل آزاد شهرستان را زنان خانه دار تشکیل میدهند تعداد بیمه شدگان این گروه را ۲۵۹ نفر برشمرده و خاطرنشان ساخت ، این درحالی است که بیمه شدگان مشاغل آزاد در یکساله اخیر با ۸ درصد رشد از ۵۷۵ نفر به ۶۲۰ نفر افزایش یافته اند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی ماسال در فروردین ماه سال ۸۵ بصورت اقماری راه اندازی و بدنبال آن با افزایش شمار جامعه هدف و دستیابی به آمارهای مصوب در بهمن ماه سال ۹۲ بصورت یک شعبه کامل اجرایی تیپ ۵ آغاز بکار نموده و در طی سالهای گذشته با رشد مناسب مولفه ها و شاخص های بیمه ای به تیپ چهار ارتقاء یافته است .