۱۷ نفر مصدوم، ۲ نفر مفقود و مرگ ۱۱ نفر بر اثر حوادث جوی در ۱۰ استان
۱۷ نفر مصدوم، ۲ نفر مفقود و مرگ ۱۱ نفر بر اثر حوادث جوی در ۱۰ استان
انتظار داریم با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و توصیه‌‌های مکرر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ماندن مردم در منازل‌شان برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، از رفت و آمد و ترددهای غیرضروری پرهیز شود.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره سیل روز چهارم فرودین ماه گفت: بر اثر بارش شدید باران و سیل ناشی از آن در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی، مازندران، سمنان و کرمان تاکنون ۱۷ نفر مصدوم، ۲ نفر مفقود و ۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

خالدی افزود: سیلاب‌های گسترده در این استان‌ها موجب مصدومیت ۱۷ نفر شد که ۱۲ نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام و ۵ نفر دیگر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند و متاسفانه ۸ واحد مسکونی نیز در روستای تیس شهرستان چابهار تخریب شده اند.

وی در خصوص آمار کشته شدگان اضافه کرد: متأسفانه تاکنون جمعا ۱۱ نفر در شهر های بندرعباس، لارستان، بندرکنگان، قم و مهر برای گرفتار شدن خودرو در سیلاب و ریزش تونل بر اثر بارش شدید باران جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به انسداد موقت برخی محورها گفت: دهستان زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب در محاصره آب است. همچنین محور های اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر، کهنوج، قلعه گنج و کهنوج به قلعه گنج، جیرفت و بندرعباس و محور های فرعی در شهرستان های رودبارجنوب، کهنوج و فنوج مسدود شده است که خدمت رسانی در حوزه سلامت به آسیب دیدگان را دچار اختلال کرده است. همچنین طبس به تپه طاق و دیهوک -زنوخان نیز در خراسان جنوبی مسدود شده است.
خالدی افزود: ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس به دلیل بارش برف در مازندران و سمنان گرفتار شده اند که با همکاری و هماهنگی راهداری درحال بازگشایی محورها هستند.

خالدی در پایان بیان کرد: انتظار داریم با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و توصیه‌‌های مکرر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ماندن مردم در منازل‌شان برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، از رفت و آمد و ترددهای غیرضروری پرهیز شود.