گزارش خبری از یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت
گزارش خبری از یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت
متاسفانه سرانه فضای سبز در گیلان و شهر رشت حتی نسبت به شهرهای کویری کشور هم کمتر است.

گیرا آنلاین- یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی رشت ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹ برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته درختکاری عنوان کرد که با توجه به ویژگی های اقلیمی و آب و هوایی خوبی که در شهر رشت و استان گیلان وجود دارد  اما متاسفانه سرانه فضای سبز در گیلان و شهر رشت حتی نسبت به شهرهای کویری کشور هم کمتر است. وی با توجه به ضرورت بهره مندی از ویژگی های اقلیمی و آب و هوایی استان بیان داشت : امیدواریم با برنامه ریزی های لازم بتوانیم از این ظرفیت آب و هوایی و موهبت الهی استفاده کنیم.

ایشان همچنین با توصیف روز ۸ مارس و  چگونگی نام گذاری آن، این روز را نیز به همه ی زنان دنیا و  استان و شهر خود تبریک گفت.

اسماعیل حاجی پور در ادامه ی جلسه با اشاره به اینکه شهر رشت جزو ۶ شهر بزرگ کشور می باشد که دارای کد گذرواژه ناجا کشور است اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک رشت در ابتدا فعالیت خود را با هفت دوربین ثبت تخلف آغاز کرد و  اکنون  ۴۵ دوربین ثبت تخلف در شهر نصب شده است که برخی  دوربین ثبت تخلف و برخی نظارتی می باشد. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت آمار جرایم رانندگی توسط دوربین های ثبت تخلف را از تاریخ یکم تیر ماه سال ۹۷  تا سی آذر ۹۹  را به شرح زیر عنوان کرد. این آمار مربوط به سه دوربین موجود در شهر رشت می باشد که دو دوربین مربوط به چهاراره قدس به مطهری و چهاراه قدس به خیابان حافظ و یک دوربین نیز در میدان مصلی به کمربنید شهید بهشتی است. 

مقدار تخلف بر روی خط عابر پیاده  را ۱۲۶ هزار و ۸۷۹ مورد عنوان داشتند.  

عبور از چراغ قرمز ۷۴ هزار و ۸۶۵ فقره و میزان تخلف محدودیت کرونا که مربوط به این یک سال می باشد ۵۸ هزار و ۵۳۶ مورد ثبت شده است که جمع کل مبالغ این جرایم را  ۲۹ میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان عنوان کردند که بر اساس قانون باید  ۴۰ درصد از این مبالغ به حساب شهرداری واریز گردد اما مبلغی که تاکنون به‌حساب شهرداری رشت واریز شده است‌ ۴۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: بعد از پیگیری‌هایی که  انجام شد گفتند که مبلغ ثبت تخلفات به حساب خزانه واریز می شود و از خزانه بخشی به وزارت کشور واریز و وزیر کشور می‌تواند از طریق استانداری هر استان این مبلغ را توزیع کند .

لذا از استاندار گیلان انتظار داریم که حق شهرداری را مورد پیگیری قرار دهد چراکه طبق قانون  باید ۴۰ درصد  از این مبالغ به حساب شهرداری واریز شود.

اسماعیل حاجی پور قرار گاه خاتم را به عنوان موضوع دیگری مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد متاسفانه تنها شهری که هنوز از نعمت حضور و ظرفیت قرارگاه خاتم بهره مند نشده شهر رشت می باشد 

وی این موضوع را به عنوان یک تذکر به شهردار رشت خطاب داشت و افزود با توجه به این که یک سال از زمان انعقاد قرارداد همکاری بین شهرداری رشت و قرارگاه  می گذرد اما تا کنون هیچ اقدامی مشاهده نشده و شهردار باید در این مورد پیگیر ی های لازم را انجام و با جدیت در این زمینه ورود کند. 

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی