کشاورزان تا روز جمعه ، خزانه گیری شالیزارهای خود را به تعویق بیندازند
کشاورزان تا روز جمعه ، خزانه گیری شالیزارهای خود را به تعویق بیندازند
ویشکایی همچنین با اشاره به احتمال بالاآمدن آب رودخانه ها در سطح روستاها، از بخشداران خواست: ضمن بسیج همه امکانات و تجهیزات، آمادگی کامل را جهت مدیریت بحران داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار رشت با اشاره پیش بینی بارش شدید باران و وقوع آبگرفتگی در برخی از مناطق شهرستان، گفت: با توجه به خسارات احتمالی، کشاورزان تا روز جمعه جاری، خزانه گیری شالیزارهای خود را به تعویق بیندازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ محمد علی ویشکائی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار رشت در این جلسه با بیان اینکه مطابق با هشدارهای هواشناسی احتمال  بارش شدید باران، رگبار، وزش باد شدید و رعد و برق در روز های آینده وجود دارد، افزود: از کشاورزان خواسته می شود در راستای جلوگیری از تحمیل خسارات احتمالی، خزانه گیری شالیزارهای خود را تا روز جمعه به تعویق بیندازند.
ویشکایی همچنین با اشاره به احتمال بالاآمدن آب رودخانه ها در سطح روستاها، از بخشداران خواست:  ضمن بسیج همه امکانات و تجهیزات، آمادگی کامل را جهت مدیریت بحران داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات ستاد مدیریت بحران از سوی دستگاه های اجرایی، خاطرنشان کرد: کوتاهی ها در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود‌.
وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی فعال ادارات راهداری و بنیاد مسکن در بحران ها به عنوان اداراتی که مجهز به ماشین آلات سنگین هستند، اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات و ماشین آلات سنگین در برخی از بخش ها در هنگام بروز سیلاب، لازم است از ظرفیت این دستگاه ها جهت کمک رسانی در هنگام بروز بحران استفاده شود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار رشت با اشاره به احتمال وزش باد شدید در برخی از نقاط شهرستان به ویژه مناطق ساحلی از اداره برق خواست: با همکاری شهرداری ها و بخشداری ها نسبت به شاخه زنی درختانی که ممکن است موجب اختلال در شبکه برق رسانی شوند، اقدام نماید.
 ویشکائی با بیان اینکه در  شرایطی خاصی که امروز مردم به دلیل بیماری کرونا با آن مواجهند نیاز است دستگاه های اجرایی به مسئله مدیریت بحران جدی تر ورود کنند، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مردم به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، بیشتر زمان خود را در منزل به سر می برند، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که  کوچکترین وقفه ای در وضعیت ارائه خدمات‌ عمومی به منازل پیش نیاید.