کتابخانه گردی و نهال کاری در ۱۱ کتابخانه عمومی گیلان اجرا می شود
کتابخانه گردی و نهال کاری در ۱۱ کتابخانه عمومی گیلان اجرا می شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، طرح کتابخانه‌گردی و درخت یاری با کاشت ۲۲ اصله نهال در ۱۱ کتابخانه عمومی تازه تاسیس و شاخص گیلان برگزار می‌شود.

همزمان با هفدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح «کتابخانه گردی» با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با جنبه‌های مختلف فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های حائز شرایط در ۱۱ کتابخانه عمومی تازه تاسیس و شاخص استان گیلان برگزار می‌شود.
در این طرح «کتابخانه گردی» که از امروز شنبه (۱۶ اسفند) آغاز و تا ۱۸ اسفند ماه جاری در ۴ کتابخانه های معرفی شده و شاخص اجرا می شود مسئولین و عموم مردم می توانند تنها در شهرهای زرد، آبی و سفید با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی تاکید شده توسط ستاد مبارزه با بیماری کرونا مشارکت کرده و از نزدیک در جریان فعالیت کتابخانه های عمومی، کتابداران و اقدامات در این حوزه قرار گیرند. در این طرح علاقه مندان علاوه بر بازدید از بخش ها و امکانات مختلف کتابخانه کارت عضویت رایگان نیز دریافت خواهند کرد.
همچنین علاوه بر این، در این ایام طرح «درخت‌یاری» که به کاشت ۲۲ اصله نهال توسط کتابداران، اعضا و مسئولین در کتابخانه‌های عمومی و نامگذاری آن به نام شهدا، نویسندگان، بزرگان و شعرا اختصاص دارد از امروز لغایت۲۰ اسفند ماه در ۱۱ کتابخانه منتخب گیلان به صورت نمادین برگزار خواهد شد.
همچنین اعضایی که مشمول جریمه دیرکرد شده‌اند از روز ۱۶ تا ۲۰ اسفند به شرط بازگرداندن کتاب جرائم دیرکردشان بخشوده خواهد شد.
این طرح روز دوشنبه(۱۸ اسفند) بصورت نمادین در مرکز گیلان با حضور مسئولین ارشد استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی، چهره های فرهنگی، سیاسی، مذهبی، ورزشکاران و اهالی رسانه از ساعت۳۰/۸ صبح الی۱۶ عصر به میزبانی کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت واقع در بلوار زنده نام استاد شیون فومنی، محله سلیمانداراب رشت برگزار خواهد شد.
گفتنی است اجرای طرح “کتابخانه‌گردی” و “درخت یاری” با کاشت ۲۲ اصله نهال از امروز تا ۲۰ اسفندماه در ۱۱کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت، باقرالعلوم(ع) صومعه سرا، شهید مجیدی روستای لیفشاگرد، امام خمینی(ره) کپورچال بندر انزلی، شهید باهنر لاهیجان، شهید شفیعی لیالستان، امام علی(ع) روستای کلاشم، دکتر حسین الهی قمشه ای (مادر و کودک) شفت، شمسی موسوی واجارگاه، اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چوبر شهرستان تالش و برگزار می شود.