کتابخانه مرکزی رشت باید تا پایان سال به بهره برداری برسد
کتابخانه مرکزی رشت باید تا پایان سال به بهره برداری برسد
⭕احمدی: نمایندگان مردم در مجلس حامی کتاب و کتابخوانی هستند

گیرا آنلاین- محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تاکید بر ضرورت حل مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه اعتبارات و اصلاح قانون تاسیس این مجموعه از لزوم اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال جاری سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با پریسا کرمی، مدیرکل این مجموعه دیدار و در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی استان با وی تبادل نظر کرد.
کرمی: برگزاری دوره های مختلف آموزشی در کتابخانه های عمومی گیلان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به کارکردهای کتابخانه های عمومی در سال های اخیر یکی از مهمترین اولویت های این مجموعه فرهنگی را جذب علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی بسوی کتابخانه و در اختیار قرار دادن امکانات فراوان آن برای فعالیت های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی عنوان کرد.
پریسا کرمی کتابخانه های عمومی امروزی در کشور را پیشگام فعالیت های آموزشی توصیف کرد و با اشاره به برگزاری انواع این دوره ها در حوزه فرزند پروری، سواد مالی، سواد اجتماعی، برخورد با کودکان کار و خیابانی، سواد رسانه ای و … بر ضرورت توجه بیش از پیش مسئولین و تخصیص اعتبارات ویژه به مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای گسترش و ادامه این گونه برنامه ها تاکید کرد.
کرمی با ابراز امیدواری نسبت به توجه نمایندگان مردم گیلان در مجلس یازدهم به مجموعه کتابخانه های عمومی، نتیجه این هم افزایی را در نهایت به سود مردم فرهنگ دوست گیلان و رشد شاخص های مختلف مطالعه در استان عنوان کرد.
وی همچنین به اقدامات مختلف کتابخانه های عمومی گیلان در این حوزه نیز اشاره کرد و راه اندازی دو کتابخانه عمومی سیار در منطقه آزاد انزلی و رشت برای تامین نیازهای مطالعاتی مردم مناطق فاقد کتابخانه را از مهمترین اقدامات مجموعه برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با تشریح آخرین وضعیت پروژه در حال تکمیل کتابخانه مرکزی رشت از پیشرفت۷۸درصدی این کتابخانه بزرگ تا امروز خبر داد و حمایت و پیگیری های مسئولین استانی برای اتمام این نماد فرهنگی استان تا پایان سال را یکی از بزرگترین آرزوهای فرهنگی مردم گیلان عنوان کرد.
پریسا کرمی در پایان صحبت های خود به سرانه فضای مطالعاتی اندک گیلان نسبت به سایر استان های کشور نیز اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم با تکمیل پروژه های در دست احداث و ایجاد کتابخانه های عمومی در شهرها و منطق فاقد کتابخانه، شاهد بهره مندی همه مردم عزیزمان از نعمت این مراکز مهم فرهنگی باشیم.
⭕احمدی: نمایندگان مردم در مجلس حامی کتاب و کتابخوانی هستند
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های کلیه دست اندرکاران در مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان برای ایجاد فضایی مناسب برای عموم مردم و رفع نیازهای مطالعاتی آنها، نمایندگان مردم در مجلس را پشتیبان و حامی کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
محمدرضا احمدی سنگری با مرور تجربه های خود در مراجعه به برخی کتابخانه های عمومی مهم کشور و جهان، فضای آرام، منابع ارزشمند و دسترسی ساده به منابع سرشار را از ویژگی های این مجموعه برشمرد. احمدی همچنین از آمادگی خود برای حل مشکلات نهاد کتابخانه ها در حوزه تامین اعتبارات و اصلاح قوانین مربوط به تاسیس این نهاد سخن گفت و حل مشکلات این مجموعه پویا را سرمایه گذاری ارزشمند برای رفع بسیاری از معضلات اجتماعی مهم اریابی کرد.
وی همچنین در پایان با تاکید بر لزوم اتمام مراحل ساخت کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال جاری، این مجموعه را تامین کننده بخشی از نیازهای مطالعاتی مردم گیلان در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و ایجاد کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار را خواستار شد.