ولایت کلید ورود به ارکان اسلام است / شناخت امام مساوی با شناخت خداوند است
ولایت کلید ورود به ارکان اسلام است / شناخت امام مساوی با شناخت خداوند است
از بزرگترین نعمت های الهی، نعمت ولایت و امامت است

گیرا آنلاین- حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، شب گذشته( دوشنبه، ۱۸ اسفند) در مراسم شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) در آستان فاطمه اخری رشت، گفت: از بزرگترین نعمت های الهی، نعمت ولایت و امامت است.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به احادیث و روایات اسلامی اظهار کرد: اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است.

وی تاکید کرد: ولایت کلید ورود به این ارکان است و در آموزه های اسلامی به هیچ چیزی همانند ولایت توجه ما را جلب نکردند.

نوری زاده افزود: ولایت آنقدر در سرنوشت ما تاثیر گذار است که اگر امام نبود تمام نیازهای ما در امور مادی خلاصه می شد و راهی به امور معنوی نداشتیم.

وی اذعان کرد: ائمه معصومین کیفیت زندگی، چگونه زندگی کردن و مسیر صحیح زندگی را برای ما تبیین کردند.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان ساخت: در زیارت جامعه، شناخت امام مساوی با شناخت خداوند و جهل به امامت مساوی با جهل به خدا بیان شده است.

وی معرفت را زمینه ساز محبت و اطاعت و پذیرش ولایت امام دانست و گفت: ائمه از همه خلایق اطاعتشان و محبتشان نسبت خدا بیشتر است چون
نسبت به عامه مردم، معرفتشان به خداوندبیشتر است.

نوری زاده اعلام کرد: ائمه معصومین به خاطر اینکه معرفت و محبت و اطاعتشان نسبت به خداوند تمام است آینه تمام نمای خداوند هستند.

وی با بیان اینکه نیاز به امام شناسی داریم، گفت: متاسفانه نهایت فضیلتی که برای امام قائل هستیم دانستن غیب است در صورتی که فاصله امام با انسان معمولی فاصله فرش تا عرش است.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: یکی از راهنمایان بشریت به ذات اقدس الهی امام موسی کاظم(علیه السلام) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(علیه السلام) گفت: ایشان فرموده اند از ما نیست کسی که هر روز به حساب اعمالش نرسد.

حجت الاسلام نوری زاده اظهار داشت: چنین شخصی در حسابرسی اعمال، اگر دید عمل نیکی انجام داده شاکر باشد و اگر عمل ناپسندی انجام داده طلب مغفرت کند.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه امروز ضمن دیدار با آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و دکتر زارع، استاندار در مراسم عزاداری امام کاظم(علیه السلام) در آستانه اشرفیه و رودسر نیز سخنرانی خواهد کرد.