هم اکنون در وضعیت بیم و امید هستیم/ نباید بحران کرونا را عادی قلمداد کرد
هم اکنون در وضعیت بیم و امید هستیم/ نباید بحران کرونا را عادی قلمداد کرد
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان در مدیریت کرونا در گیلان تاکید کرد: هنوز هیچ جایی از استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار ندارد و همچنان در معرض خطر هستیم.

گیرا آنلاین- دکتر محمد حسین قربانی افزود: شاید وضعیت سفید در برخی نقاط کشور وجود داشته باشد اما هنوز هیچ جای گیلان در وضعیت سفید قرار ندارد و مردم نباید بحران کرونا را عادی قلمداد کنند.
وی اظهار داشت: اگرچه روند کاهشی ابتلا به کرونا را در کشور شاهدیم اما اینکه تصور شود این بحث پایان یافته،  اشتباه بزرگی است و همچنان باید گام به گام در راستای کاهش دامنه نفوذ این ویروس و آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ گام برداریم.
وی تصریح کرد : هم اکنون در وضعیت بیم و امید هستیم؛ هر چند وضعیت آمار مبتلایان و فوتی ها در استان در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد، اما دغدغه شدیدی برای بحران جدید در اثر بی توجهی ها به بهداشت فردی، توصیه ها بهداشتی و  درخانه ماندن داریم.
وی عنوان کرد : آنچه برای ما اهمیت دارد و به شدت هم مورد توجه و تاکید است رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و فاصله گذاری هاست که در چند روز اخیر به دلیل برخی مسائل و رفتارها، نگرانی های جدی را برای ما ایجاد کرده است.
نماینده وزیر بهداشت، درمان در مدیریت کرونا در گیلان تاکید کرد : مردم باید با قوت و شدت بیشتری نسبت به قبل در رعایت بهداشت فردی و توصیه ها و اصول اولیه بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی و غیره عمل نمایند به گونه ای که رعایت این اصول در آنها درونی شده و جزئی از زندگی عادی شان شود تا سلامت خود و خانواده شان حفظ شود.
وی یادآور شد: وقتی ویروسی مهاجم در بین ما و جامعه ماست و راهکار درمانی و پیشگیرانه خاصی برای غلبه بر آن نیست جز رعایت بهداشت فردی؛ بنابراین بر همگان فرض است که در این راستا عمل نمایند.

گیلان از جمله کانون های کرونا در کشور بود که از ابتدای شیوع این ویروس به شدت درگیر شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان نیز تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا