همه ایستگاه های تقلیل فشار گاز (CGS) استان گیلان به سامانۀ مانیتورینگ تجهیز شد
همه ایستگاه های تقلیل فشار گاز (CGS) استان گیلان به سامانۀ مانیتورینگ تجهیز شد
شرکت گاز استان گیلان هم راستا با گازرسانی به اقصی نقاط استان، نظارت و کنترل بر تاسیسات خود را بیش از پیش افزایش داده است.

گیرا آنلاین-  حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اعلام نمود: این شرکت به عنوان اولین شرکت گاز استانی در کشور موفق به تکمیل سامانۀ مانیتورینگ برای تمام ایستگاه های تقلیل فشار گاز(CGS) گردید.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان افزود: با اتصال سامانۀ مانیتورینگ ایستگاه های فصل مشترک دیسپچینگ ملی گاز ایران به این سامانه، در حال حاضر تمام ایستگاههای تقلیل فشار گاز(CGS) این استان در سامانه های واحد اندازه گیری و توزیع گاز استان گیلان آنلاین رصد می گردد.

مهندس اکبر ادامه داد: راه اندازی این سامانه به منظور پایش آنلاین اطلاعات ایستگاههای تقلیل فشار و کنترل مصرف بویژه در زمان افزایش مصرف در فصل سرد، بحران های احتمالی و  همچنین پایش استمرار جریان گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در خاتمه با اشاره به گسترش روزافزون مصرف کنندگان گاز در استان اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک میلیون و صد هزار مشترک در گیلان، مصرف کننده گاز طبیعی می باشند و این مسئله لزوم نظارت و کنترل بیشتر بر تاسیسات و خطوط گاز را برای افزایش پایداری جریان گاز، بیش از گذشته ضروری می سازد.