هشدار فرماندار رشت در خصوص بحرانی شدن مجدد وضعیت شیوع کرونا
هشدار فرماندار رشت در خصوص بحرانی شدن مجدد وضعیت شیوع کرونا
دکتر مومنی زاده : در جهت اجرای کامل این طرح در سطح شهر رشت، مشکلاتی از جهت فقدان اطلاعات کامل برخی از شهروندان وجود دارد که امیدواریم با پیگیری بیشتر مسئولین مربوطه ، شاهد اجرای صد در صدی این طرح در سطح مرکز استان باشیم.
فرماندار رشت با بیان اینکه تلاش شبانه روزی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت به ویژه کادر درمان به عنوان خط مقدم این مبارزه در حال به ثمر نشستن است، هشدار داد: حضور و تجمع مردم در عرصه های عمومی در روز ۱۳ فروردین می تواند موجب بحرانی شدن مجدد وضعیت شیوع کرونا در شهرستان شود.
دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه ویدئوکنفرانسی فرمانداران که به ریاست دکتر زارع استاندار گیلان برگزار شد با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی ستاد مقابله با کرونای شهرستان به ویژه کادر درمانی که در خط مقدم این مبارزه قرار دارند و با همکاری آحاد مردم به ویژه اصناف، اقدامات این ستاد در حال به ثمر نشستن است، افزود: برای دستیابی به نتیجه نهایی و کنترل کامل این بیماری  باید تلاشها  به صورت مستمر و با جدیت روزافزون تداوم یابد.
فرماندار شهرستان رشت با هشدار در خصوص اینکه حضور در تجمعات در روز طبیعت می تواند مجدد منجر به بروز وضعیت بسیار بحرانی تر از روزهای اولیه شیوع کرونا در شهرستان شود، خاطرنشان ساخت: مردم عادت دارند طبق آیین و فرهنگ ایرانی، با حضور در دامان طبیعت، حاشیه رودخانه ها، سواحل دریا و باغ ها روز طبیعت را سپری نموده که این خود می‌تواند بزرگترین عامل برای انتقال مجدد این ویروس بوده و مشکلات بسیاری را سبب شود.
وی ادامه داد: به این خاطر تدابیر لازم برای روز سیزده بدر اتخاذ شده؛ به نحوی که منجر به کمترین تجمع و به تبع آن بروز کمترین مشکلات شود.
مقام عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده در خصوص قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا،  تصریح کرد: روند اجرایی اقدامات مذکور تا بیستم فروردین ادامه خواهد یافت و پس از ارزیابی نهایی، در صورت عادی شدن شرایط، این موارد متوقف شده و در غیر این صورت مجددا تمدید شده و تداوم خواهد یافت.
دکتر مومنی زاده با اشاره به اجرای کامل طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سطح بخش های تابعه شهرستان رشت که نقش مهمی در کنترل شیوع بیماری کرونا دارد، افزود: در جهت اجرای کامل این طرح در سطح شهر رشت، مشکلاتی از جهت فقدان اطلاعات کامل برخی از شهروندان وجود دارد که امیدواریم با پیگیری بیشتر مسئولین مربوطه و تشویق مردم به شرکت در این طرح به صورت خود اظهاری، شاهد اجرای صد در صدی این طرح در سطح مرکز استان باشیم.
فرماندار شهرستان رشت با تشکر از همکاری خوب اصناف شهرستان در تعطیلی واحدهای صنفی به ویژه در شهر رشت، خاطرنشان کرد: در این خصوص، اقدامات خوبی انجام شده که باید مستمر باشد، زیرا با کوچکترین غفلتی شرایط به روال گذشته برگشته و این موضوع نظارت، مراقبت و کنترل جدی را می طلبد.
وی در ارتباط با برگزاری بازارهای روز و محلی در بخش ها و روستاها، اظهار داشت: نظر همکاران بر اتخاذ تدابیر محلی و رفع مشکل از این طریق بوده تا توسط پراکنده سازی و یا انجام اقدامات دیگر، ضمن جلوگیری از انتقال ویروس، تامین مایحتاج زندگی مردم نیز مختل نگردد که اختیار حل این مسئله به بخشداران تفویض خواهد شد.
دکتر مومنی زاده، از انسداد راه های منتهی به سواحل در ۳ بخش ساحلی این شهرستان برای روز طبیعت، خبر داد و افزود: در صورت احتمال وجود راه های فرعی، باید نسبت به مسدود نمودن آن ها اقدام شده و انتظار می رود با اطلاع رسانی و همکاری همه گروه های اجتماعی در زمینه دعوت از مردم جهت ماندن در منزل در روز طبیعت، شاهد همکاری همه مردم باشیم.
فرماندار شهرستان ادامه داد: در جهت جلوگیری از ایجاد تجمع در سطح سواحل، با هماهنگی شیلات، تمامی تعاونی های پره صیادی فردا تعطیل خواهند بود.