نگرانی از موج دوم شیوع کرونا / گیلان همچنان کانون بحران کرونا در کشور
نگرانی از موج دوم شیوع کرونا / گیلان همچنان کانون بحران کرونا در کشور
محمد حسین قربانی :نگران موج دوم شیوع کرونا هستم؛ امکانات بیمارستانی گیلان پاسخگوی بحران جدیدتری نیست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان گفت: با قدردانی از تلاش‌های ایثارگران مدافعان سلامت استان و همکاری بسیار گسترده مجموعه بسیج و سپاه قدس گیلان با ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بنده بارها گفته‌ام امکانات درمانی ما در گیلان محدود است بنابراین به همدلی و همراهی آحاد مردم به شدت نیازمندیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با بیان اینکه اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان به مراحل پایانی خود رسیده است عنوان کرد: بیش از ۷ هزار نیروی بهورز، بسیجی و سایر نهادها کادر پزشکی و درمانی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در این مسیر یاری کردند که جا دارد از تمام آنان صمیمانه قدردانی کنم.

قربانی عادی شدن شرایط قرنطینه را در استان یکی دیگر از نگرانی‌های خود اعلام کرد و با تأکید بر اینکه مقابله با کرونا تنها با ادامه شعار در خانه بمانیم محقق می‌شود تصریح کرد: قاطبه مردم در سراسر گیلان هفته‌ها است که در وضعیت قرنطینه به سر می‌برند و خروج بدون ضابطه آنان از منازلشان کار را برای همه ما سخت‌تر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آمارهایی که امروز سخنگوی وزارت بهداشت در مورد شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از تریبون رسانه اعلام کرد ابراز داشت: این آمارها و رشد تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در روزهای اخیر به نسبت روزها و هفته‌های گذشته مانند یک زنگ خطر برای همه ما است.

وی نزدیک بودن روز طبیعت و سایر تعطیلاتی که به مناسب اعیاد شعبانیه در پیش است را مورد توجه قرار داد و ضمن تقاضا از همه مردم برای ادامه همکاریشان با مدیران ستاد مبارزه با کرونا در گیلان افزود: به اعتقاد بنده با اینکه وضعیت ورود بیماران مبتلا به بیمارستان‌های گیلان کاهشی شده اما این استان همچنان کانون بحران کرونا در کشور است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تثبیت شیب کند شیوع ویروس کرونا در استان گیلان تا اواسط فروردین را وابسته به سطح همکاری مردم و رعایت قرنطینه تلقی کرد و اظهار داشت: گیلان در روزهای ابتدایی شیوع کرونا وضعیت بسیار وخیمی داشت اما در هفته‌های اخیر و با تلاش کادر خدوم بهداشت و درمان شرایط بهتری پیدا کرد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان امروز تازه‌ترین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۳ هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا به امروز مجموعاً به ۲ هزار و ۵۱۷ نفر رسید.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم