موج دوم سفرها و تردد مردم و خروج از منازل بزرگترین دغدغه ما در گیلان
موج دوم سفرها و تردد مردم و خروج از منازل بزرگترین دغدغه ما در گیلان
هر چند آمار مبتلایان روند نزولی نیافته اما خوشبختانه سیر صعودی هم ندارد و روند رو به بهبود است و اگر زمانی ۳ هزار و ۸۲۱ تخت بیمارستانهای دولتی اشغال بود هم اینک حدود یک هزار تخت بیمارستانی در این بخش خالی است.

در حال حاضر یک هزار و ۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و علاوه بر آنها بخش زیادی از مبتلایان هم بهبود یافته و ترخیص شده اند.

دکتر محمد حسین قربانی افزود : از ابتدای شیوع کرونا در مجموع هشت هزار و ۱۷۹ بیمار به دلیل مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان بستری شده اند، افزود : بخش زیادی از آنان بهبود یافته اند و بخشی هم در حال گذران دوران نقاهت خود هستند.

وی عنوان کرد : با توجه به حساسیتی که برای مردم ایجاد شد و تسلطی که در بخش بهداشت و درمانی با همکاری و همراهی همه بخش ها بر امور درمانی در این حوزه ایجاد شد طی ۴، ۵ روز اخیر وضعیت تا حدودی تثبیت شده است.

وی عنوان کرد : هر چند آمار مبتلایان روند نزولی نیافته اما خوشبختانه سیر صعودی هم ندارد و روند رو به بهبود است و اگر زمانی ۳ هزار و ۸۲۱ تخت بیمارستانهای دولتی اشغال بود هم اینک حدود یک هزار تخت بیمارستانی در این بخش خالی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم هم با هر سرفه و تبی به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند که این امر خود به مدیریت بهتر شرایط بسیار کمک کرده است و مردم برای هر موضوعی به بیمارستان ها که خود مراکز آلوده ای است، مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد : با توجه به تولید مناسب اقلام بهداشتی هم اکنون کمبودهای این اقلام و تجهیزات در بیمارستان ها مرتفع شده و در حال حاضر هیچ بیمارستان دولتی با مشکلاتی از این دست مواجه نیست.

دکتر قربانی افزود : همچنین موضوع منع فروش اقلام بهداشتی به بخش خصوصی هم برطرف شده و شرکت های پخش می توانند این اقلام را به داروخانه و سایر مراکز بفروشند.

وی در عین حال تاکید کرد :با همه این مباحث همچنان گیلان کانون بحران است ونگرانیم این تعطیلات موجب شود موج دوم سفرها و تردد مردم و خروج از منازل را شاهد باشیم و و دوباره بحران جدیدی گریبانگیر استان شود که در شرایط حاضربزرگترین دغدغه ما در گیلان است.

وی در ادامه با اشاره به مکلف شدن فرمانداران برای تعطیلی تمامی مراکز تجاری، بازارها و فروشگاه ها و غیره از مردم خواست : تا حد امکان از منزل خارج نشوند و از ترددهای غیرضروری پرهیز نمایند تا شرایط کنترل و چرخه شیوع این ویروس شکسته شود