مرمت و ساماندهی مسجد صفی و مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت تا پایان سال
مرمت و ساماندهی مسجد صفی و مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت تا پایان سال
معاون رئیس جمهور از روند مرمت سه مسجد تاریخی رشت بازدید به عمل آورد

گیرا آنلاین- به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان روز جمعه نهم خردادماه ۹۹، دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استاندار گیلان، معاون عمرانی ، رییس سازمان برنامه بودجه گیلان،معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن گیلان از روند پروژه های مرمتی مسجد صفی و مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت بازدید کردند. در ابتدای بازدید مهندس اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گزارشی از روند اجرای پروژه ها ارائه نمود.

نوبخت با تاکید بر ضرورت حفظ اصل هویت این مساجد گفت: در مرمت و ساماندهی بناها تمام مدارک و شواهد مربوط جمع اوری و مستند سازی شود و اصل هویت مساجد به حالت اولیه بازگردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام تامین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه‌ها در سال جاری، خاطر نشان کرد: مرمت این بناها می‌بایست بر اساس ضوابط میراثی بوده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد.

 نوبخت همچنین با توجه به تاریخی بودن مدرسه مستوفی بر ضرورت آغاز عملیات اجرایی مرمت مدرسه مستوفی تاکید کرد و افزود:مساعدت لازم برای تخصیص اعتبار ویژه برای این مدرسه انجام خواهد شد