تعطیلی مراکز تفرجگاهی و گردشگری شهرستان رشت
تعطیلی مراکز تفرجگاهی و گردشگری شهرستان رشت
کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرستان رشت

گیرا آنلاین- فرماندار رشت از تعطیلی مراکز تفرجگاهی و گردشگری این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: برای حفظ سلامتی مردم و شهروندان خود هیچ‌گونه خدماتی را در مراکز تفریحی و گردشگری ارائه نمی‌دهیم.

وی با تاکید بر رعایت شرایط کاری سخت کادر بهداشت و درمان، تصریح کرد: جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که امروز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان رشت دو برابر شده است.

فرماندار رشت با اشاره به تعطیلی مراکز تفرجگاهی و گردشگری این شهرستان، گفت: بعد از موج حضور مسافران، میزان ابتلا به کرونا در شهرستان رو به افزایش است.
مهندس علی فتح‌اللهی در جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت که با حضور فرمانده پلیس راه استان برگزار شد با بیان اینکه تداوم ورود مسافران به گیلان، وضعیت تعداد مبتلایان به کرونا را بدتر می‌کند ، افزود: ارائه خدمات پزشکی به مردم در چنین شرایطی بسیار دشوار است لذا از مردم درخواست داریم که از سفر و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.
مقام عالی دولت با بیان اینکه سوارکردن بیش از ۲نفر در قسمت عقب تاکسی ها با توجه به شیوع بیماری کرونا ممنوع است، افزود: در همین راستا ضروری است راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی نظارت لازم را داشته باشد.
مهندس فتح اللهی با تاکید بر نوسازی تجهیزات ترافیکی اعم از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: شهرداران موظف هستند که بخشی از بودجه سالیانه خود را به سمت نوسازی تجهیزات ترافیکی و خرید چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اختصاص دهند.
وی با اشاره به پیگیری ها و همکاری دستگاه های اجرایی در راستای اجرای مصوبات شورای ترافیک، اظهار داشت: خوشبختانه تصادفات منجر به فوت در سطح شهرستان طی ۶ماهه نخست سال جاری ۱۰درصد کاهش داشته است.
فرماندار رشت همچنین از کاهش ۳۲ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در همین راستا برنامه های جامع ارتقاء ایمنی موتورسیکلت سوارانی در دو مقوله آموزش و اهدای کلاه رایگان، همچنان تداوم و استمرار خواهد داشت.
در پایان این جلسه نیز فرماندار رشت به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اهدای لوح سپاس از فرماندهان پلیس راه و راهور شهرستان رشت، تقدیر کرد.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی