فریبا معصومی: دوست دارم بیشتر فعالیت کنم و حمایت شوم/در هر شرایطی شکرگزار خداوند متعال بودم
فریبا معصومی: دوست دارم بیشتر فعالیت کنم و حمایت شوم/در هر شرایطی شکرگزار خداوند متعال بودم
روزی که به آرزویم رسیدم وتوانستم یک کارآفرین برتر باشم.

گیرا آنلاین_نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.
زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.
میهمان این هفته ندای گیلان در شنبه ها با زنان موفق یک بانوی توانمد و کارآفرین است است.
 
خودتان معرفی کنید و بفرمایید درچه حوزه ای فعالیت دارید؟
فریبا معصومی هستم اهل شهرستان فومن ،تولید کننده صنایع دستی ، مربی فنی حرفه ای آزاد و همچنین سخنران انگیزشی که ۵۰ سخنرانی و۲۰۰ نمایشگاه درسراسر کشور داشتم.
 
 
دردروان کودکی چه ارزویی داشتید؟ایا جایگاه امروزتان را تصور میکردید؟
 
از ۱۲ سالگی خودم رابااین شرایط خاص پذیرفتم واینکه دیگر امیدی برای راه رفتن من وجود ندارد، ولی ازهمان دوران هنر را دوست داشتم وباوجود اینکه مربی نداشتم و بخاطر دور بودن روستا ازمرکز و شرایطم باتمرین و علاقه به آموختن و تمرین هنر پرداختم و همیشه در هر شرایطی شکرگزار خداوند متعال بودم وهمیشه باشرایط سخت جنگیدم تا روزی که به آرزویم رسیدم وتوانستم یک کارآفرین برتر باشم.
 
 
 مختصری ازفعالیت هایتان بفرمایید.
در قلعه رودخان یک غرفه دارم و تمام هنر وصنایع دستی که بازحمت تهیه میکنم درآنجا میفروشم. البته ازطریق فضای مجازی نیز توانستم در فروش محصولاتم بسیار موفق باشم.و دوستان خیلی خوب و همراهی هم داشته باشم.
لازم است بگویم برای ۶۵ نفر ایجاد شغل وکارآفرینی کردم.
 
بااینکه کارآفرین برتر هم هستم ، متاسفانه مسئولین حمایت و همکاری لازم رابامن ندارند و حقوق ومزایای خاصی ازدولت ندارم و هرروز برای فروش محصولات و امرار معاش باید به غرفه ام بیایم.
 
دردوران پاندمی کرونا باچه چالش هایی مواجهه بودید؟
 
در دوران پاندمی کووید ۱۹ مثل خیلی از مردم من هم دچار مشکلات وچالش هایی شدم ، نتوانستم ۲سال سرکارم بروم وبسیار ضرر کردم .
چون فروش صنایع دستی و هرتولیدی نیاز دارد تا هرروز در مغازه حضور داشته باشی اما باوجود بحران کرونا من ۲سال تمام در منزل بود وبسیار متضرر شدم اما باز فرصتی شد تا در دنیای مجازی مشتریانی از نقاط مختلف کشور داشته باشم.
 
 برای آینده چه هدفی رادنبال میکنید؟
 
مهم این‌است دوست دارم بیشتر فعالیت کنم و حمایت شوم آرزوی من بین المللی شدن محصولاتم است
و همیشه روی پای خودم بایستم و بتوانم زندگی رو به پیشرفت داشته باشم برای جانعه فردمفیدی باشم.
برای اینکه امروز در زمره یک بانوی کار آفرین موفق باشید چه برنامه ریزی کردید ؟
 
با هزار سختی یک آموزشگاه بنام امید زندگی ، مدرک مربی گری گرفتم و با همین شرایط درس خواندن اما شرایط ادانه تحصیل نداشتم والبته بسیار علاقه به اموختن زبان انگلیسی دارم.
هرگزناامید نشویم و تحت هرشرایطی دست از تللش برنداریم.
بانوان گیلانی باید قدر سلامتی و هرلحظه زندگی خود رابدانند و ازان به نحو شایسته استفاده کنند.
اعتماد به نفس داشته باشند و به خداتوکل کنند و در هر حوزه و عرصه ای که هستند بهترین باشند.