فرماندار رشت : کارآمدی دستگاه ها باید به گونه ای باشد که مردم این کارآمدی و شایستگی را احساس کنند
فرماندار رشت : کارآمدی دستگاه ها باید به گونه ای باشد که مردم این کارآمدی و شایستگی را احساس کنند
فرماندار شهرستان رشت سپاه و بسیج را از سرمایه‌های ارزشمند نظام و کشور دانست و افزود: باید از این ظرفیت عظیم و ملی متناسب با مسئولیت ها و ماموریت ها در سطح ادارات استفاده شود.

 دکتر میرشمس مومنی زاده در نشست با رئیس سازمان بسیج کارمندی استان گیلان با بیان اینکه در ارتباط با مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی همواره ممکن است انتقادهای دلسوزانه ، متعهدانه و با هدف ایجاد تحولی مثبت در رویه های موجود، وجود داشته باشد، تاکید کرد: شرط نخست در پذیرش این گونه انتقادها این است که ابتدا هر فرد، ایجاد تغییر و تحول را از خویشتن آغاز نموده و تنها به انتظار رخداد تحول در دیگران ننشیند.

وی حرکت در مسیر تحول را در گرو ایفای نقش و مسئولیت های فردی، سازمانی، اجتماعی، انقلابی و فرهنگی در هر فرد، فارغ از اندیشیدن به ایجاد تغییر صرف در دیگران دانست و افزود: متاسفانه انتظار تغییر در دیگران بدون تغییر در خویشتن به یک آسیب فرهنگی در جامعه تبدیل شده است، بنابراین همه ما در ابتدا باید بدانیم که چه وظیفه ای داریم و به درستی به وظیفه خود عمل کنیم.

فرماندار شهرستان رشت عمل هر فرد به وظیفه خود و آغاز تغییر از خود را زمینه ساز امر به معروف و نهی از منکر عملی و اثربخش آن عنوان کرد و تصریح نمود: گاهی با وجود تکرار و تاکیدهای فراوان، امر به معروف و نهی از منکرها، خروجی مناسبی ندارند که این امر به دلیل نقش پررنگ تئوری و عدم وجود یا نقصان فاکتور “عمل” در بحث مذکور است.

وی عنصر “اراده” را ماحصل شناخت وظایف فردی و سازمانی و عمل به آن ها دانسته و افزود: ما نیز به عنوان مجموعه فرمانداری از این قاعده کلی مستثنی نیستیم و باید به وظابف خود به موقع عمل کنیم..

دکتر مومنی زاده با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در ادارات، خاطرنشان ساخت: در جوامع امروزی، قالب اقشار و افراد جامعه، با واژه تکریم ارباب رجوع آشنا هستند، اما تکرار صرف برخی از الفاظ باعث لوث شدن و کاهش کارآیی و اثربخشی آن شده و در حال حاضر باید نخستین دغدغه مسئولین و متصدیان ادارات و سازمان ها، تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی آن باشد..

وی افزود: هر چقدر در این خصوص موثرتر عمل کنیم، ضمن انجام خدمات شایسته تر، اثرات مثبت ناشی از افزایش رضایتمندی مراجعین را در حوزه های مختلف شاهد خواهیم بود.

فرماندار رشت کارآمدی ادارات را یکی دیگر از دغدغه های موجود در سطح  ادارات برشمرد و اظهار داشت: کارآمدی دستگاه ها باید به گونه ای باشد که مردم این کارآمدی و شایستگی را احساس کنند و در ارتباط با امور مردم، تدابیری اتخاذ گردد که روان سازی، تسهیل و تسریع در روند انجام کار مردم را فراهم کند.

وی صداقت با ارباب رجوع و سلامت اداری را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: عدم صداقت و سلامت اداری، با ارزش ترین سرمایه نظام را که همانا اعتماد مردم است، مورد خدشه قرار می دهد.

دکتر مومنی زاده حرکت به سمت رفع موانع تولید را از جمله مواردی عنوان کرد که موجب رفع بسیاری از آسیب ها همچون فقر و بیکاری می شود و یادآور شد: داشتن تعامل لازم بین ادارات و سرمایه گذاران می تواند بسیار اثرگذار باشد و  زمینه لازم جهت استفاده از ظرفیت های عمومی در جهت حمایت از تولید را فراهم کند.

فرماندار رشت سپاه و بسیج را از سرمایه‌های ارزشمند نظام و کشور دانست و اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت عظیم، بستگی به هنرمندی ما دارد که تا چه حد بتواییم  متناسب با مسئولیت ها و ماموریت های خود از این سرمایه ملی استفاده کنیم.

دکتر مومنی زاده با تاکید بر ایجاد بستر جهت جذب حداکثری بسیج، افزود: این یکی از مهمترین موضوعاتی است که بسیج و به ویژه بسیج کارمندی  باید به آن توجه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی از سپاه و بسیج از وظایف همه ما است چرا که این نیروی مردمی در عرصه های مختلف کشور از جمله امنیت داخلی همواره  نقش تعیین کننده داشته است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان گیلان نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از  عملکرد بسیج اداری در سطح استان گیلان و شهرستان رشت، افزود: برگزاری میزخدمت از مهمترین برنامه های بسیج کارمندی در راستای تسهیل در ارائه خدمت به مردم است.

سرهنگ عباس حسینی تعامل سازنده ما بین بسیج کارمندی و ادارات در سطح استان گیلان را از جمله سیاست های راهبردی این سازمان برشمرد و گفت: رویکرد بسیج کارمندی، بودن در کنار سازمان و کمک به ادارات در جهت مقابله با نارسایی ها است.

وی ارتقای سلامت اداری در سطح ادارات، برگزاری کلاس های بصیرتی و اخلاقی، کمک به رفع موانع تولید و اشتغال، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح ادارات و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری  در ادارات را از دیگر برنامه های راهبردی سازمان بسیج کارمندی استان گیلان عنوان کرد.