فراخوان سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان منتشر شد
فراخوان سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان منتشر شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی (بزرگداشت استاد حبیب‌اله یوسف پورسیفی) خبر داد.

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری موفق دو دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استان گیلان در بزرگداشت استادان «یوسف فخرایی» و زنده‌یاد «فرهاد پاک‌سرشت»، اظهار کرد: امسال، سومین دوره این جشنواره با بزرگداشت استاد حبیب‌اله یوسف پورسیفی از پیشکسوتان تئاتر استان همراه است.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه موضوع جشنواره شامل «دنیای معنوی و انسان معاصر»، «تاثیرات مدرنیسم بر زندگی» و موضوع آزاد است، افزود: اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها بلامانع است.

فاضلی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در پنج مرحله و به شکل رقابتی، تصریح کرد: در مرحله نخست و پس از صدور فراخوان جشنواره، طرح‌ها یا نمایشنامه‌ها از طریق مدیران آموزشگاه‌ها به دبیرخانه معرفی می‌شود و در مرحله بعدی، آثار رسیده توسط هیئتی از مدیران آموزشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و آثار برتر به دبیرخانه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم، هیئتی از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای راهنمایی و مدیریت نویسندگان طرح‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند که نویسندگان برگزیده مرحله اول باید در طی این مرحله آثار را با راهنمایی استاد راهنما تکمیل نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در مرحله چهارم، آثار تکمیل شده به دبیرخانه ارسال و برای ارزیابی نهایی به هیئت داوران داده می‌شود، افزود: در پایان نیز، اختتامیه جشنواره با معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهایی برگزار خواهد شد.

فاضلی در خصوص جوایز سومین دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استان گیلان اظهار کرد: به نفرات اول تا سوم جشنواره؛ دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و به‌ترتیب کارت هدیه به مبلغ ۱۰، هفت و پنج میلیون ریال اهدا و از پنج هنرمند شرکت کننده نیز با اعطای دیپلم افتخار و کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیر می‌شود.

وی در خصوص زمان‌بندی برگزاری جشنواره نیز با تأکید بر اینکه مهلت ارسال طرح‌های اولیه، پایان خردادماه جاری است، گفت: زمان اعلام برگزیدگان مرحله اول، تیرماه؛ زمان مرحله سوم، ۱۵ مهر و ارایه آثار نهایی به دبیرخانه، پایان مهرماه است و اختتامیه جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان همزمان با جشنواره تئاتر استانی برگزار می‌شود.