غرق شدن ۴ نفر در رودخانه سفیدرود و در منطقه سد سنگر طی تعطیلات اخیر
غرق شدن ۴ نفر در رودخانه سفیدرود و در منطقه سد سنگر طی تعطیلات اخیر
رودخانه سپیدورد با توجه به سرعت بالای آب آن، به هیچ وجه برای شنا مناسب نیست

گیرا آنلاین-  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با بیان اینکه  خوشبختانه در تعطیلات گذشته با حضور فعال ناجیان غریق، هیچ مورد غرق شدگی در سطح سواحل شهرستان نداشتیم، افزود: متاسفانه در همین مدت تعداد ۴ نفر از همشهریان در رودخانه سفیدرود و در منطقه سد سنگر غرق شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ محمدعلی ویشکائی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به میزان بالای خسارات ناشی از سیل در سال گذشته به تاسیسات و زیرساخت ها در سطح شهرستان، اظهار داشت: با وجود اینکه میزان این خسارت در شهرستان رشت به نسبت سایر شهرستان های استان کمتر بوده ولی در بحث کلی، این امر نیازمند توجه ویژه برای جبران و پیشگیری از تشدید خسارت ها است.

وی با اشاره به قطعی برق برخی از نقاط شهرستان رشت بر اثر وزش باد در روزهای اخیر، گفت: با همت و تلاش عزیزان در اداره برق، ظرف مدت کوتاهی مشکل قطعی برق در سطح شهرستان مرتفع شد که عملکرد اداره برق در این زمینه با توجه به کمبود های اعتباری در زمینه تامین تجهیزات و امکانات لازم، پذیرفتنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت ادامه داد:  با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه و کمبود اعتبارات و امکانات، لزوم هم افزایی و همکاری تمامی ادارات و سازمانها در زمان رخداد حوادث و بحران ها به شدت احساس می شود.

ویشکائی همچنین  با اشاره به افزایش میزان آمار تعداد غرق شدگان در رودخانه سپیدرود، تصریح نمود: متاسفانه با وجود اینکه هنوز فصل شنا آغاز نشده، تا امروز تعداد ۴ غریق در این رودخانه و در منطقه سد سنگر به ثبت رسید، که این موضوع  نیازمند پیگیری جدی و بررسی علل افزایش تعداد غریق در این رودخانه است.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم در خصوص نا امن بودن این رودخانه برای شنا، خاطرنشان ساخت: رودخانه سپیدورد با توجه به سرعت بالای آب آن، به هیچ وجه برای شنا مناسب نیست و در این راستا بخشداری ها و دهیاری های مربوطه باید نسبت به نصب تابلوی شنا ممنوع در منطقه اقدام کنند.