عدم ارائه انشعابات و مشکل آب شرب و فاضلاب از مهم ترین دغدغه های ساکنین محله فخب است
عدم ارائه انشعابات و مشکل آب شرب و فاضلاب از مهم ترین دغدغه های ساکنین محله فخب است
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین-رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشکلاتی از جمله عدم ارائه انشعابات به املاک نسق سازی شده ، فقدان آب شرب بهداشتی و فاضلاب ، آسفالت معابر، جمع اوري زباله و .. از جمله مهم ترین دغدغه های ساکنین محله فخب رشت است.

محمد حسین واثق کارگرنیا امروز با حضور در محله فخب رشت محل برگزاری میز خدمت با حضور مردم و ساير مسئولين ادارات، با ابراز خرسندی از حضور در جمع ساکنین فهیم این محله اظهار کرد: یکی از گلایه های ساکنین این محله عدم ارائه انشعابات به املاک نسق ساز بود که البته محدودیت انشعابات مصوبه هیئت وزیران است و دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری رشت باید بر اساس همین مصوبه با رعايت الزاماتي نسبت به صدور مجوز به افراد متقاضی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت به منظور رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت نسبت به تدوین یک شیوه نامه اقدام کرد افزود: این شیوه نامه در مراحل مختلف بررسی مورد تایید قرار گرفته بود اما با شکایت یک فرد شیوه نامه به منظور بررسی نهایی و صدور رای به دیوان عدالت ارسال شد و علیرغم تمامی تلاشهایی که اعضای شورا و شهرداری در این باره انجام دادند در نهایت این شیوه نامه همچون شیوه نامه کرج و ساير شهرها مورد تایید قرار نگرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به رایزنی های اعضای شورای رشت به منظور رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت بیان کرد: در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی این دغدغه را به اطلاع آنان رساندند و همچنین طی مکاتباتی که با استانداری گیلان انجام شد از استاندار گیلان تقاضا کرده ایم تا به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان به منظور رفع این مشکل مساعدت لازم را داشته باشد.

کارگرنیا با ابراز تاسف از عدم برخورداری املاک نسقی از امتیازاتی همچون گاز و … افزود: فصل سرد سال آغاز شده است و متاسفانه بسیاری از املاک نسق سازی شده در این سرما فاقد امتیاز گاز و آب شرب بهداشتی هستند و امیدوارم نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان تمام تلاش خود را به منظور رفع این مشکل به کار بگیرند.

وی به یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط ساکنین محله فخب اشاره کرد و گفت: عدم برخورداری ساکنین این محله از آب شرب بهداشتی و فاضلاب شهری یکی دیگر از دغدغه های مطرح شده در این دیدار بود که قرار است این مشکل نیز به صورت اولویتی و با بهره مندی اداره اب و فاضلاب گیلان از محل تبصره سه برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت موضوع آسفالت و ساماندهی سگ های بلاصاحب را یکی دیگر از خواسته های ساکنین محله فخب در جریان برپایی میز خدمت امروز دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت از اعتبارات دولتی بهره مند نیست و اقداماتی از جمله آسفالت از طریق درآمدهای عمومی انجام می شود و پرداخت عوارض توسط شهروندان در تسریع انجام چنین پروژه های بسیار حائز اهمیت است.

کارگرنیا با بیان اینکه جمع اوری سگ های بلاصاحب نیز در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد افزود: سازمان پسماند شهرداری رشت متولی اجرای این مهم است و در حال حاضر نیز با جمع آوری روزانه سگ ها از سطح معابر و واکسینه کردن و رفع الودگي از آنان قصد داریم این دغدغه شهروندان را برطرف کنیم .

وی با تاکید به برپایی میز خدمت در تمامی محلات و تشكر از قرارگاه فرهنگي اجتماعي جوادالائمه (ع) رشت گفت: چنین اقداماتی موجب جلب اعتماد بیشتر شهروندان می شود و ما در تلاشیم تا در حد توان مشکلات را برطرف و رضایتمندی شهروندان را نسبت به خدمات ارائه شده جلب کنیم.