طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان با هدف  تاب آوری اجتماعی و خدمات حمایتی محله محور در سکونتگاه های کم برخوردار
طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان با هدف  تاب آوری اجتماعی و خدمات حمایتی محله محور در سکونتگاه های کم برخوردار
مجموعه شهرداری رشت با استفاده از ظرفیت های موجود توانسته است اقدامات خوبی در زمینه تاب آوری اجتماعی شهری در محلات کم برخوردار شهر رشت انجام داده است.

گیرا آنلاین– با همت سیاوش غلامی مدیرعامل و پیگیری های بهزاد پرستش معاون امور داوطلبان، جمعی از معاونین جمعیت هلال احمر، سرهنگ جاوید فلاح معاون اجتماعی سپاه قدس استان، سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی، یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و برخی از مدیران عامل سمن های استان نشست طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان با هدف تاب آوری اجتماعی و خدمات حمایتی محله محور در سکونتگاه های کم برخوردار در محل جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد.

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در ابتدای این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به تاب آوری در جوامع محلی و کم برخوردار گفت: تاب آوری مقیاسی از انعطاف پذیری جوامع و شهرها در برابر شوک ها و فشارهای داخلی و بیرونی محیط می باشد.

غلامی افزود: به عبارتی دیگر تاب آور بودن یک جامعه به لحاظ ابعاد و مؤلفه های اجتماعی است که می تواند آن جامعه را به سوی تاب آوری در سایر ابعاد رهنمون ساخته و مسیر تحقق آن را هموار کند.

غلامی با اشاره به ظرفیت جامعه استان در تاب آوری اجتماعی افزود: به عبارت دیگر تاب آوری اجتماعی ظرفیت جامعه برای انطباق با تغییرات یا دگرگونی ها و حفظ رفتار سازگارانه بوده و زیربنای تاب آوری در ابعاد فرهنگی، مدیریتی، محیطی و کالبدی، سیاسی و اقتصادی است.

در ادامه سرهنگ جاوید فلاح معاون اجتماعی سپاه قدس استان اظهار داشت: سپاه قدس استان با استفاده از توان پایگاه های بسیج در محلات می تواند موثر واقع شود، البته این انتظار از همه دستگاه های اجرایی می رود که در زمینه تاب آوری اجتماعی همکاری های لازم را داشته باشند.

همچنین سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت ضمن تقدیر از جمعیت هلال احمر گیلان در راستای اجرای این طرح گفت: مجموعه شهرداری رشت با استفاده از ظرفیت های موجود توانسته است اقدامات خوبی در زمینه تاب آوری اجتماعی شهری در محلات کم برخوردار شهر رشت انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با استفاده از بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: با استفاده از توان سازمان های مردم نهاد می توانیم توان و ظرفیت محلات را شناسایی و متناسب با آن نسبت به ارائه خدمت برنامه ریزی کنیم.

در این ارتباط تعدادی از سمن های در تعامل با جمعیت هلال احمر استان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، محیط زیست و همچنین برخی از خیریه ها نیز آمادگی خود را به جهت کمک در این مقوله اعلام کردند.

شایان ذکر است: در انتهای این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان پیشنهاد کرد یک مکان مناسب در دو منطقه «سلیمانداراب و جماران» از نهادی های همکار با این طرح مشخص گردد تا کلیه اعضا اقدامات خود را در زمینه های تخصصی خود برنامه ریزی نمایند، همچنین در راستای کمک به اجرای هر چه بهتر این طرح از کلیه خیرین استان در زمینه مشارکت دعوت به عمل آورد.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست برخی از معاونین جمعیت هلال احمر استان گیلان، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و مدیران عامل سازمان های مردم نهاد پیشنهادات خود را حول پیرامون این نشست ارائه دادند.