طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه در گیلان ادامه دارد
طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه در گیلان ادامه دارد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از انجام ۳۹۵۸ مأموریت توسط فوریت‌های پزشکی گیلان خبر داد و گفت: طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه در گیلان ادامه دارد.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر پیمان اسدی -رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از انجام ۳ هزار و ۹۵۸ مأموریت توسط فوریت‌های پزشکی گیلان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۴۶۰ مأموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی استان بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با بیان اینکه ۴۹۸ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث ترافیکی در استان بوده است تصریح کرد: حدود هزار و ۴۳۹ نفر از ۲۵ اسفندماه تا امروز توسط اورژانس گیلان در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

دکتر اسدی پیرامون طرح سلامت نوروزی خاطرنشان کرد: طرح سلامت نوروزی براساس دستورالعمل‌های صادره از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ١٤ فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به توان لجستیکی اورژانس خاطر نشان کرد: حدود ٦٧ پایگاه  اورژانس شهری و جاده‌ای ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند و ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز در این ایام در مسیرهای پرتردد و جاده‌ها مستقر شده و در این مدت موفق به انجام ۷۵۹ ماموریت شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان افزود: مرکز ارتباطات اورژانس گیلان، مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) دانشگاه و مرکز پایش مراقب‌های درمانی دانشگاه (MCMC) نیز ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند.

دکتر اسدی ضمن درخواست از مسافران جهت اینکه از عجله و شتاب در حین رانندگی خودداری کنند تصریح کرد: هموطنان با رعایت نکات ایمنی از خود و سرنشینان خودرو محافظت کنند.