سواحل رشت دارای ۵۵ نقطه خطرآفرین و ۶ طرح سالم سازی است
سواحل رشت دارای ۵۵ نقطه خطرآفرین و ۶ طرح سالم سازی است
تامین سلامت و امنیت گردشگران و همشهریان مهمترین اولویت ماست

گیرا آنلاین-  فرماندار رشت با بیان اینکه ۵۵ نقطه خطر آفرین در سطح سواحل شهرستان رشت شناسایی شده است، تاکید کرد: تامین سلامت  امنیت فردی، اجتماعی و اخلاقی گردشگران و شهروندان مهمترین اولویت ستاد ساماندهی سواحل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ میرشمس مومنی زاده در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان با بیان اینکه شهرستان رشت با قریب به ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی دارای ۵۵ نقطه خطرآفرین و ۶ طرح سالم سازی است، افزود: با توجه به اینکه هر ساله از میانه خرداد تا پایان تابستان، شهرستان رشت میزبان تعداد زیادی از هم وطنانمان خواهید بود، لذا باید نوار ساحلی، طرح های سالم سازی و مراکز گردشگری و تفرجگاهی آماده خدمات رسانی به مسافران و همشهریان باشد.

وی افزود: مهم ترین نوع خدمت، تامین نظم و امنیت شامل امنیت عمومی، فردی اجتماعی و اخلاقی است که این امنیت جز در پرتو همگرایی، هم افزایی ، تعامل و همکاری جمعی به دست نمی آید.

فرماندار شهرستان رشت مسئولیت ساماندهی سواحل در روستاهای ساحلی بر عهده دهیاران در بخش بر عهده بخشداران و در شهرستان بر عهده فرماندار  است، خاطرنشان کرد: باید با مدیریت شایسته نه تنها در روستاهای ساحلی، بلکه در تمامی روستاهای گردشگرپذیر، نسبت به سازمان دهی و هماهنگی نیروها، ارائه خدمات رفاهی کافی و تامین امنیت اقدام نمود.

دکتر مومنی زاده با تاکید بر لزوم رعایت هنجارها و ارزشهای اجتماعی در سطح سواحل، اظهار داشت: رعایت قوانین و هنجارها همواره از مطالبات مردم و همچنین مسافران بوده و در این خصوص می توان از ظرفیت های بسیج، نیروی انتظامی و دستگاههای فرهنگی نیز بهره برد.

دکتر مومنی زاده با ابراز تاسف در خصوص غرق شدن ۴ نفر در رودخانه سپیدرود در هفته های اخیر، خاطر نشان کرد: در صورت عدم کنترل و مدیریت، این وضعیت می تواند به یک بحران تبدیل شده، لذا باید با اندیشیدن تمهیداتی چون فنس کشی و نصب تابلو و بنرهای هشداردهنده در نقاط ضروری، نسبت به این موضوع اقدام نمود.

وی با تاکید بر لزوم مسدودسازی برخی از نقاط ساحلی که امکان استقرار ناجی و همیار پلیس در آنها وجود ندارد، تصریح کرد: عدم آشنایی با محل های امن جهت شنا از سوی مسافرین، باعث حضور آنان در مناطق خطرآفرین ساحلی شده و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، لذا امر مسدودسازی از سوی دهیاران و بخشداران، بسیار موثر خواهد بود.

وی با استقبال از سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح های ساحلی، اظهار داشت: آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در طرح های سالمسازی را داریم و از آن استقبال می کنیم.

دکتر مومنی زاده افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو، باید سطح آمادگی دهیاران با همکاری بسیج و سپاه افزایش یافته تا حادثه غیرقابل جبرانی رخ ندهد.

فرماندار شهرستان رشت، بر لزوم هماهنگی در اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی در ورودی های شهرستان رشت تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: کلیه شهرداری ها باید با اقداماتی چون مهندسی ترافیک و تامین یا تعویض تجهیزات در این زمینه، به صورت شایسته ای با پلیس راهور همکاری کنند.

وی با تاکید بر لزوم پایش و رصد عملکرد روستاهای مختلف ساحلی و تشویق دهیاری موفق، افزود: در همین راستا تیم بازرسی جهت سرکشی از سواحل تشکیل و عملکرد روستاهای مختلف ساحلی را ارزیابی خواهند کرد.