سرچشمه همه زحمات و خدمات اوقاف، واقفین بوده اند
سرچشمه همه زحمات و خدمات اوقاف، واقفین بوده اند
امروز(دوشنبه، 5 آبان)

گیرا آنلاین– آیت الله رسول فلاحتی  در جمع مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در دفتر ایشان، گفت: سرچشمه همه زحمات و خدمات اوقاف، واقفین بوده اند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وقف در تمام دنیا هست و حتی غیرمسلمانان هم وقف دارند، گفت: مردم ما هم به تبعیت از اهل بیت، به وقف عمل کردند.
وی اعلام کرد: موقوفات صدقه جاریه هستند یعنی همواره در جریان اند و امید واقفان در جریان بخشی این صدقات، متولیان هستند.
فلاحتی افزود: اگر موقوفات کشور احیا بشود خیلی از مسائل کشور از جمله مسئله فقر حل می شود.
وی با بیان اینکه جریان بخشی صدقه جاریه و موقوفات برعهده سازمان اوقاف است، گفت: در صورت عمل به نیات واقفان، روح واقفین در طول تاریخ از شما شاد خواهد شد.
امام جمعه رشت اذعان داشت: در مجموعه ای قرار گرفته اید که ارواح واقفین ناظر بر اعمال شما هستند.
وی با اشاره به اینکه آدمی که خودصیانتی دارد، نمی لغزد، خاطرنشان ساخت: کسانی که خودصیانتی نکردند دنیا و آخرتشان خراب است و تماماً خسران است.
فلاحتی با اشاره به ضرورت خودصیانتی از سوی متولیان موقوفات، گفت: در حوزه وقف انسان هرچه قدر احتیاط و پرهیز کند می ارزد.
وی در ادامه اعلام کرد: در حوزه عمل به نیات واقفان و اجرای نیات موقوفات به مردم مناطق اطلاع رسانی شود تا از اجرای نیات آگاهی داشته باشند، چرا که این کار به نوعی فرهنگ سازی و تشویق به وقف است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، احیای موفوقات در مسیر تبلیغ دین را از رسالت های سازمان اوقاف برشمرد و گفت: از طلاب دعوت شود تا کارهای تبلیغی هر چند کوتاه صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: مدیران اوقاف پاسخگویی به مردم، به ویژه به روحانیون داشته باشند چرا که روحانیون توجیهات شرعی و عقلانی برای عملکرد اوقاف برای مردم مطرح خواهند کرد.
آیت الله فلاحتی اظهار داشت: یادکرد واقفان در مراسم و مجامع مختلف از جمله اجرای نیات باعث تشویق مردم به وقف می شود.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان به بیان گزارش عملکرد یکساله از حوزه موقوفات و بقاع متبرکه استان پرداخت.